Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

”CITY BEAT / CARMEN”

  • Institutii culturale
  • Premiere
Opera Naţională Română Cluj-Napoca

O premieră coregrafică rebelă, la granița dintre modern și clasic Opera Naţională Română din Cluj-Napoca are plăcerea de a vă invita Vineri, 1 februarie 2019, ora 18:30, la cea dintâi premieră coregrafică a acestui an: ”CITY BEAT / CARMEN”. Aflat sub semnătura Maestrului coregraf Pavel Rotaru, spectacolul este unul inovator și original, reunind titlul modernului ”City Beat” pe muzica formației The Art of Noise, a cărui premieră internațională a cucerit Statele Unite ale Americii, și pe cel al baletului clasic ”Carmen” – muzica: Georges Bizet și Rodion Șcedrin, ale cărui culoare și vibrație au traversat spațiu și timp. În prima parte, ritmul și dinamismul vieții urbane sunt laitmotivele spectacolului muzical-coregrafic într-un act, ”City Beat”. Prezentat în premieră absolută în Atlanta, SUA, în anul 1994, baletul interpretat de Compania International Ballet Rotaru a avut un succes rezonant, reafirmat cu fiecare nouă reprezentație. Lucrarea s-a născut sub inspirația muzicii synth-pop a formației The Art of Noise și descrie atât tumultul vieții cotidiene cu provocările ei, cât și viața de noapte – dintr-o penumbră a străzilor periculoase, a cluburilor, a grupurilor de motocicliști și a grupărilor rivale în afirmarea supremației, a tinerilor rebeli și îndrăgostiți, a realismului practicii prostituției și a traumei drogurilor. Ritmurile americane sunt numitorul comun al tuturor acestor scene citadine dinamice. Carmen este cea care ne taie răsuflarea în a doua parte a spectacolului, prin baletul într-un act, pe scenariu semnat de același Maestru coregraf Pavel Rotaru, după nuvela omonimă a lui Prosper Mérimée. Similar altor montări coregrafice cu același titlu, construite de mari nume ale dansului internațional, precum Marius Petipa, Ruth Page, Roland Petit, Alberto Alonso ș.a., baletul ”Carmen” s-a remarcat la rândul său în repertoriul Companiei International Ballet Rotaru. Spectacolul a fost interpretat de nenumărate ori de însuși Pavel Rotaru alături de recunoscuta balerină Irena Pasarić, ani mai târziu fiind prezentat cu succes de compania acestuia în cadrul Festivalului Internațional George Enescu, din anul 1990. Baletul ”Carmen” pătrunde în drama pasională trăită de cele trei personaje – gitana Carmen, soldatul Don José și toreadorul Escamillo. În jurul acestui triunghi amoros se amplifică tensiunea care se va dovedi, în final, fatală seducătoarei țigănci. Din punct de vedere stilistic, coregrafia este una neo-clasică, cu accente clasice și moderne, puternic personalizată de coregraf, centrată în permanență pe redarea fidelă și însuflețită a poveștii. Distribuția completă a premierei îi include, în ordinea celor două părți ale spectacolului, pe soliști balerinii: Katerina Torp, Augustin Gribincea, Lucian Bacoiu, Andreea Jura, Dan Haja și Adelina Filipaș, Liviu Har, Hui-Yi Wen, Mircea Munteanu, Valentin Mihăilă, alături de Robert Kalman, Ofelia Mărginean, Laura Pop, Daniel Moga, Patricia Cenan, Dalia Costea, Dorina Lucaciu, Rodica Bacoiu, Iuliana Dane, Magdalena Nestler, Roxana Cociș, Cristina Pop, Raluca Perde, Diana Groza, Polina Stănescu, Ingrid Poka, Petra Trăilă, Miruna Pașca, Melania Dindelegan, Agata Olah, Aurora Isvanca, Ariana Chinan, Cristiana Gruia, Eniko Fărcaș, Antonela Oancea, Daniela Drăgușin, Gabriela Sima, Alina Negru, Cristina Boboc, Cristina Toda, Marius Toda, Octavian Popa, Romulus Petruș, Paul Cuibus, Andrei Damaschin, Radu Sântimbrean, Tudor Stupar, Antonela Pop, Beatrice Drăgușin, Liana Taloș, Antonio Mon, Andreea Cișmaș, Giulia M. Dardani, Gloria M. I. Dava-Prăvăț, Silvia G. Duca, Ryanna-Carina Gornescu-Cătinaș, Iana A. Lucaciu, Beatrice Moldovanu, Nicolas Oschige, Luana B. Pop, Antonie Popa, Cristina Popescu. Scenografia poartă amprenta lui Valentin Codoiu, coregrafia fiind semnată de Pavel Rotaru. Regie scenă culise: Cristina Albu. Vă așteptăm, așadar, la un spectacol coregrafic nonconformist și incitant, cu esențe puternice pe care vă invităm să le descoperiți personal cu ocazia premierei de Vineri, 1 februarie 2019 și a celei de-a doua reprezentații de Miercuri, 13 februarie 2019.

O premieră coregrafică rebelă, la granița dintre modern și clasic Opera Naţională Română din Cluj-Napoca are plăcerea de a vă invita Vineri, 1 februarie 2019, ora 18:30, la cea dintâi premieră coregrafică a acestui an: ”CITY BEAT / CARMEN”. Aflat sub semnătura Maestrului coregraf Pavel Rotaru, spectacolul este unul inovator și original, reunind titlul modernului ”City Beat” pe muzica formației The Art of Noise, a cărui premieră internațională a cucerit Statele Unite ale Americii, și pe cel al baletului clasic ”Carmen” – muzica: Georges Bizet și Rodion Șcedrin, ale cărui culoare și vibrație au traversat spațiu și timp. În prima parte, ritmul și dinamismul vieții urbane sunt laitmotivele spectacolului muzical-coregrafic într-un act, ”City Beat”. Prezentat în premieră absolută în Atlanta, SUA, în anul 1994, baletul interpretat de Compania International Ballet Rotaru a avut un succes rezonant, reafirmat cu fiecare nouă reprezentație. Lucrarea s-a născut sub inspirația muzicii synth-pop a formației The Art of Noise și descrie atât tumultul vieții cotidiene cu provocările ei, cât și viața de noapte – dintr-o penumbră a străzilor periculoase, a cluburilor, a grupurilor de motocicliști și a grupărilor rivale în afirmarea supremației, a tinerilor rebeli și îndrăgostiți, a realismului practicii prostituției și a traumei drogurilor. Ritmurile americane sunt numitorul comun al tuturor acestor scene citadine dinamice. Carmen este cea care ne taie răsuflarea în a doua parte a spectacolului, prin baletul într-un act, pe scenariu semnat de același Maestru coregraf Pavel Rotaru, după nuvela omonimă a lui Prosper Mérimée. Similar altor montări coregrafice cu același titlu, construite de mari nume ale dansului internațional, precum Marius Petipa, Ruth Page, Roland Petit, Alberto Alonso ș.a., baletul ”Carmen” s-a remarcat la rândul său în repertoriul Companiei International Ballet Rotaru. Spectacolul a fost interpretat de nenumărate ori de însuși Pavel Rotaru alături de recunoscuta balerină Irena Pasarić, ani mai târziu fiind prezentat cu succes de compania acestuia în cadrul Festivalului Internațional George Enescu, din anul 1990. Baletul ”Carmen” pătrunde în drama pasională trăită de cele trei personaje – gitana Carmen, soldatul Don José și toreadorul Escamillo. În jurul acestui triunghi amoros se amplifică tensiunea care se va dovedi, în final, fatală seducătoarei țigănci. Din punct de vedere stilistic, coregrafia este una neo-clasică, cu accente clasice și moderne, puternic personalizată de coregraf, centrată în permanență pe redarea fidelă și însuflețită a poveștii. Distribuția completă a premierei îi include, în ordinea celor două părți ale spectacolului, pe soliști balerinii: Katerina Torp, Augustin Gribincea, Lucian Bacoiu, Andreea Jura, Dan Haja și Adelina Filipaș, Liviu Har, Hui-Yi Wen, Mircea Munteanu, Valentin Mihăilă, alături de Robert Kalman, Ofelia Mărginean, Laura Pop, Daniel Moga, Patricia Cenan, Dalia Costea, Dorina Lucaciu, Rodica Bacoiu, Iuliana Dane, Magdalena Nestler, Roxana Cociș, Cristina Pop, Raluca Perde, Diana Groza, Polina Stănescu, Ingrid Poka, Petra Trăilă, Miruna Pașca, Melania Dindelegan, Agata Olah, Aurora Isvanca, Ariana Chinan, Cristiana Gruia, Eniko Fărcaș, Antonela Oancea, Daniela Drăgușin, Gabriela Sima, Alina Negru, Cristina Boboc, Cristina Toda, Marius Toda, Octavian Popa, Romulus Petruș, Paul Cuibus, Andrei Damaschin, Radu Sântimbrean, Tudor Stupar, Antonela Pop, Beatrice Drăgușin, Liana Taloș, Antonio Mon, Andreea Cișmaș, Giulia M. Dardani, Gloria M. I. Dava-Prăvăț, Silvia G. Duca, Ryanna-Carina Gornescu-Cătinaș, Iana A. Lucaciu, Beatrice Moldovanu, Nicolas Oschige, Luana B. Pop, Antonie Popa, Cristina Popescu. Scenografia poartă amprenta lui Valentin Codoiu, coregrafia fiind semnată de Pavel Rotaru. Regie scenă culise: Cristina Albu. Vă așteptăm, așadar, la un spectacol coregrafic nonconformist și incitant, cu esențe puternice pe care vă invităm să le descoperiți personal cu ocazia premierei de Vineri, 1 februarie 2019 și a celei de-a doua reprezentații de Miercuri, 13 februarie 2019.

  • Share/Save

Stiri Institutii culturale

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
„Lacrima de Argint” la al treilea spectacol - sau cum ne...
20 Oct 2023
Cum a cântat Beethoven din memorie la premieră? Concertul nr...
20 Oct 2023
Conferința Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor...
18 Oct 2023 - 20 Oct 2023
Proiectul “Centenar Monica Lovinescu, vocea demnității”...
2 Oct 2023 - 19 Nov 2023
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Weekend record cu 14 spectacole pe 4 scene la Opera Comică...
23 Sep 2023 - 24 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
„Annie JR”, premiera de la început de stagiune la Opera...
22 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
TRIADE la Festivalul Internațional „George Enescu” Un trio de...
22 Sep 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact