Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

De la sublim la ridicol - expoziţie de afişe şi machete publicitare româneşti, la ICR

  • Arta
  • Etnografie
  • Institutii culturale
  • Expoziţii
  • Vernisaje

Joi, 29 aprilie 2010, de la ora 18.00, la Institutul Cultural Român (Aleea Alexandru 38) va avea loc vernisajul expoziţiei

De la sublim la ridicol.

70 de ani de reclamă în România. Expoziţia, realizată de Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, profesori la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, cuprinde reproduceri ale unor afişe şi machete publicitare româneşti de la sfârşitul Primului Război Mondial până la căderea regimului comunist.

Întâlnirea dintre luxul interbelic şi utilitatea proletară, „invitaţiuni“ făcute de Bally, Sache sau Mociorniţa la achiziţionarea unor produse şi Ministerul Industriei, Petrolului şi Chimiei care „asigură aprovizionarea“, rime pline de umor şi sloganuri atrăgătoare – “Stomacul când ţi se-ntăreşte,/ Tablete tu le găseşte,/ Şi învaţă din Abecedar,/ Că doar Koprolu-i
salutar.“ (Purgativ ideal de ciocolată) şi „Câtă vrajă are marea,/ Tot mai fermecată-i zarea!“ (Şampania, Elixir de bună dispoziţie şi tinereţe) – oferă o perspectivă de excepţie asupra modului în care generaţii diferite au fost ademenite să consume, şi nu doar atât: reclama spune poveşti despre oameni, mentalităţi şi atitudini care, privite peste timp, frapează sau stârnesc melancolia.

Branduri internaţionale versus întreprinderi cu denumiri înflăcărat-cutezătoare fac deliciul celor care îşi supun privirea unei experienţe cu adevărat contrastante: două tipologii artistice şi ideologice, desprinse parcă din două lumi. Şi, totuşi, este vorba despre aceeaşi Românie văzută de-a lungul a şapte decenii prin prisma reclamelor.

Expoziţia va fi deschisă în perioada 29 aprilie – 20 mai 2010.

Intrarea publicului este liberă.
 

  • Share/Save

Stiri Arta

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
LOST SIGNAL. Intervenții: Miki Velciov la Muzeul Național al...
19 Oct 2023 - 25 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
Cadourile lui Nicolae Ceaușescu, care au parcurs „Drumul...
27 Sep 2023
Expoziția „Nicolae Grigorescu, pictor al ethosului românesc...
24 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Ziua cinematografelor la MNAR
22 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Expoziția de pictură „Porțile sufletului” la Artoteca BMB
21 Sep 2023 - 9 Oct 2023
Horia Bojin @ Galeria Brăteanu din Timişoara
21 Sep 2023
LOST SIGNAL. Recuperări: cazul Eugeniei Mureșan
21 Sep 2023 - 15 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact