Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

"IN INTERIORUL CASELOR LA 1900"- workshop al Fundatiei Calea Victoriei

  • Institutii culturale
  • Workshops

"IN INTERIORUL CASELOR LA 1900"- workshop al Fundatiei Calea Victoriei

Marti, 29 martie, de la ora 19.00 Gala Wine Bar va fi gazda workshop-ului "IN INTERIORUL CASELOR LA 1900" ORGANIZAT DE FUNDATIA CALEA VICTROIEI.

Atelierul face parte din seria BUCURESTI - ISTORIE SI ARTA si este sustinut de lectorul Adrian Majuru.

COSTUL ESTE DE 30 LEI SAU 25 LEI PENTRU STUDENTI.

INSCRIERILE SE FAC LA: contact@victoriei.ro.

Pentru informatii suplimentare despre cusr sunati la 0723 167 892 sau 021-321.30.22
Gala Wine Bar & Tapas se afla pe Str.Icoanei, nr.32, langa Gradina Icoanei colt cu Donici. TELEFON : 021 2104039 / 0744671573

http://www.fundatiacaleavictoriei.ro/2011/in-interiorul-caselor-la-1900/

http://www.facebook.com/event.php?eid=159378150785664

******

Această călătorie pe traseul secolului XX nu-şi propune să detalieze evoluţia interioarelor în funcţie de structura socială a comanditarului ci cum a reuşit să modifice modul de viaţă,
comportamente şi preocupări, chiar tipul de locuire şi ambientare interioară.

Trecerea de la vechi la nou în societatea bucureşteană se regăseşte în cotidian dar şi în spaţiul restrâns al vieţii private. Noile obiceiuri, de la vestimentaţie şi comportament, la
simplul dialog, creează de la bun început un raport ruptură între vechi şi nou; între cei "vechi"-bătrânii şi cei "noi"-tinerii, primii mai conservatori şi fideli modelului cultural greco-oriental iar ultimii, foarte dinamici, adeseori radicali şi imprevizibili, s-au servit de modelul cultural european ca un vârf de lance îndreptat împotriva vechiului şi în favoarea schimbării, mai mult sau mai puţin moderate.

Pe de altă parte, Bucureştiul nu a fost legat pe deplin de Orient şi nici nu a aparţinut decât insular Europei. Pe această falie culturală, toţi coloniştii veniţi între 1850-1900, de la negustori şi meşteşugari, la muncitori specializaţi şi liberi profesionişti, au dat Bucureştiului particularitatea elementului de legătură dintre cele două spaţii culturale, care s-au confruntat permanent în habitatul său: Europa şi Orientul. Aşadar, Bucureştiul a absorbit elemente sociale cu precădere urbane de o mare diversitate etnică, confesională şi culturală. Sub această presiune demografică multi culturală, ambientul interor a suferit schimbări profunde cu rapiditate, cel puţin în reşedinţele elitelor politice şi financiare.

Schimbarea tipului de muzică şi implicit a dansului prin trecerea de la metarhanelele orientale cu dansul static, unduitor, din buric, - privit de pe divanurile largi de prezenţe masculine iubitoare de ciubuc, în mai puţin de o generaţie -, la vals, polcă sau menuet, au determinat schimbarea vestimenaţiei şi implicarea directă a partenerilor la eveniment. A însemnat în primul rând şi o schimbare de mediu, de mobilier, de arhitectură ambientală: săli cu oglinzi înalte în saloane spaţioase şi luminate etc.

Boierul Obedeanu, aparţinând şi el înaltei aristocraţii - povesteşte Barabas Miklos - "_se cerea să imite moda europeană şi deoarece casa sa era frecventată şi de generalii ruşi, şi-a aranjat-o cu mobile moderne, căci portul european nu se prea potrivea cu divanele late, pe care oamenii se aşezau fără papuci. Vizitându-l odată după aceasată metarmorfoză, de abia mi-am putut reţine râsul intrând în odaia lui, unde am văzut vre-o zece boieri fumând din nişte ciubuce lungi, însă şezând fiecare turceşte lângă câte un scaun pe jos, dar cu jobenul pe cap şi cu aripile fracului tăvălite pe duşumelele odăii! Cantacuzeno însuşi şedea pe canapea, însă celorlalţi boieri le venea mai bine să stea pe pământ cu picioarele încrucişate după moda veche şi fiindcă pe atunci nici turbanul nu se lua de pe cap, uitaseră să-şi ia jobenul. Această scenă era aşa de ridicolă, încât ar fi meritat să o desenez".

  • Share/Save

Stiri Institutii culturale

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
Cum a cântat Beethoven din memorie la premieră? Concertul nr...
20 Oct 2023
„Lacrima de Argint” la al treilea spectacol - sau cum ne...
20 Oct 2023
Conferința Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor...
18 Oct 2023 - 20 Oct 2023
Proiectul “Centenar Monica Lovinescu, vocea demnității”...
2 Oct 2023 - 19 Nov 2023
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Weekend record cu 14 spectacole pe 4 scene la Opera Comică...
23 Sep 2023 - 24 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
„Annie JR”, premiera de la început de stagiune la Opera...
22 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
TRIADE la Festivalul Internațional „George Enescu” Un trio de...
22 Sep 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact