Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

LICITAȚIA Valori culturale balcanice, valori perene

  • Arta
  • Galeria Goldart Ghildush
  • Licitaţii

Luni, 30 iunie 2014, ora 19:00
Galeria GOLDART Ghildush

Amatorii de artă sunt din nou invitați pe data de 30 iunie la o licitație completă, cuprinzând capitole consistente de carte de artă, argintărie, sticlărie, ceramică, metal, artă contemporană, artă religioasă, grafică și pictură românească. În licitație figurează de asemenea un număr important de lucrări aparținând unor artiști de origine aromână, opera acestora figurând cu brio printre „valorile perene ale plasticii românești”.
Reținem și de această dată bogăția genurilor abordate de pictorii români. Peisajul este reprezentat de autori precum: Iacob Lazăr, Minu Movilă, Adam Bălțatu, Dimitrie Loghin, Aurel Popp Ludoșanu, Iosif Steurer, Al. Moscu, Elena Vavylina, Rudolf Schweitzer-Cumpăna, Sabin Bălașa, ș.a.
În „Vedere spre Pietrărie” Micaela Eleutheriade reușește să transmită un sentiment stenic, odihnitor, din observarea unui motiv colinar. Pictorița cuprinde în notații spontane un peisaj văzut panoramatic, cu suplețe și modulație, cu o remarcabilă eleganță a liniei.
11„Grădina japoneză” de Samuel Mützner, pictată în manieră impresionistă, este impregnată de un jovial sentiment al naturii, purtând aceeași mărturisire a unui temperament înclinat spre descoperirea jocurilor feerice ale luminii.
Remarcabile naturi statice, ieșite de sub penelul unor: Rodica Lazăr, Mina Byck Wepper, Ioan Papazoglu, Gheorghe Juster sau Ioan Dreptu ne atrag în egală măsură atenția.
„Natura statică cu flori” de I. Theodorescu Sion transmite un sentiment al perenului indus de cromatica consistentă și de factura picturală susținută de o împăstare densă, ce dezvăluie din partea autorului o înclinare spre structura solidă a obiectelor.
Remarcabile sunt și cele câteva portrete și compoziții cu personaje, prezente în actuala sesiune. Acestea sunt ilustrate de nume ca: Ecaterina Cristescu Delighioz, Ovidiu Oprea, Nicolae Vermont, Samuel Mützner, Erno Nagy sau Arthur Mendel.

„Nuntă în târg” de Constantin Piliuță ne dezvăluie o dată în plus spiritul artistic fervent, ironic și egolatru al autorului, dublat de un lirism debordant. Personajele sunt caracterizate de o cuceritoare prospețime, în culori explozive, vibrante, în tonuri de o mare vitalitate.
În mod excepțional, licitația Goldart reunește un număr important de artiști de origine aromână. Se ridică, în mod firesc, întrebarea: există un specific aromân identificabil în arta lor?  Răspunsul corect este că artiștii de origine aromână s-au integrat în mediul românesc fără să-și  afirme în mod special identitatea, alta decât cea plastică pe care trebuiau s-o cucerească individual. Ecouri identitare au apărut însă, ca în orice manifestare autentică, unele la nivelul preferinței pentru un subiect, altele identificabile la nivelul ethosului.
Sunt prezentați, pentru prima oară în aceeași licitație, artiști aromâni din toate generațiile artei moderne și contemporane românești, maeștri și discipoli, cum este Theodor Aman, primul director al Școlii de Belle Arte de la București – cu o gravură, „Cap de copil”,  și Pericle Capidan (1869 - 1966), pictor aromân format în primele decenii de funcționare a școlii, ca elev al lui Aman și Tattarescu, dar și artiștii următoarei generații a școlilor românești de la Iași și București care s-au format mai întâi la Budapesta și München, ca Ary Murnu (1881 -1971), ori la Paris, cum a fost cazul lui Sever Burada (1896-1968) cel care, după anii de studii cu D. Dem. Mirea, pleca la École nationale des beaux-arts.
Licitația numărul 126 a Casei GOLDART Ghildush va avea loc luni, 30 iunie, ora 19:00, la Galeria GOLDART Ghildush,
Intr. I.L. Caragiale nr. 1.
Vizitarea expoziţiei se poate face tot aici, după următorul program:
Luni – vineri (23-27 iunie), între orele 11.00-17.00
Sâmbătă, 28 iunie, între orele 11.00-17.00
Luni, 30 iunie, între orele 11.00-19.00

 

  • Share/Save

Stiri Arta

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
LOST SIGNAL. Intervenții: Miki Velciov la Muzeul Național al...
19 Oct 2023 - 25 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
Cadourile lui Nicolae Ceaușescu, care au parcurs „Drumul...
27 Sep 2023
Expoziția „Nicolae Grigorescu, pictor al ethosului românesc...
24 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Ziua cinematografelor la MNAR
22 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Expoziția de pictură „Porțile sufletului” la Artoteca BMB
21 Sep 2023 - 9 Oct 2023
Horia Bojin @ Galeria Brăteanu din Timişoara
21 Sep 2023
LOST SIGNAL. Recuperări: cazul Eugeniei Mureșan
21 Sep 2023 - 15 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact