Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

P.4001. / Expoziţie grafică / Alexandru Crișan /

  • Arta
  • Expoziţii
  • Vernisaje

/ P.4001. / EXPOZITIE GRAFICA / ALEXANDRU CRISAN /
/ 19.02.2012 - 19.03.2012 /
/ vernisaj 17 februarie 2012, ora 19.00 / pe baza de invitatie /
/ la Readers Cafe / Metropolis Center / Parter /
/ str. Grigore Alexandrescu nr. 89-97 / 010627 / Bucuresti/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[''Pelicanul zoologiei obișnuite e o pasăre de apă, lungă de doi metri; are ciocul foarte lung și lat, iar sub falca de jos îi atârnă o membrana roșiatică, ce formează un soi de desagă unde păstrează peștele; cel din poveste e mai mic, iar ciocul îi e scurt și ascuțit. Nedezmințindu-și numele, penele primului sunt albe; ale celui de-al doilea, galbene și, uneori, verzi. Dar mai bizare decât înfățișarea îi sunt obiceiurile.(...) În bestiarul lui Leonardo da Vinci, pelicanul e descris astfel: ''Își iubește nespus puii și, găsindu-i uciși de șarpe în cuib, își sfâșie pieptul cu ghearele și-i scaldă în propriu-i sânge, redându-le viața''] [Jorge Luis Borges, Pelicanul, Cartea ființelor imaginare]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Expoziția reunește o serie de lucrări realizate în tehnică mixtă în peniță, în intervalul 2011-2012. Tematica expoziției urmărește evoluția personajelor, (îngeri, demoni, fragmente contorsionate, etc.) dincolo de simpla lor reprezentare. Îngerii și demonii, imagini ambivalente, prefigurează fețele diferite ale aceluiași personaj. Alături de personajele enigmatice stau torsurile feminine și reprezentările părților anatomice într-o succesiune vizuală atipică. Aparițiile repetate, aparent similare, constituie proiecțiile repetitive ale lumii onirice situate într-un plan intermediar, între vis și realitate. Fața ascunsă este în context dilatarea lumii personajelor, a sporirii prezenței reale a acestora.

Cu trimiteri către lumile alegorice, titlurile lucrărilor vorbesc despre o primă fază în execuția subiectelor, despre dualitate, evoluție, transparență și interpretare... Formele și prezențele iconice marchează experiențele pe care le regăsim în fața ascunsă a lucrurilor. Lucrările originale în miniatură au la bază ideea măriri optice ulterioare a rezultatului final. Tehnica preferată este aceea a dilatării acestuia într-o experiență optică a realității supraexpuse, permițând astfel vizualizarea curgerilor cromatice și a reacției suportului. Liniile din spatele desenului spun ''povestea pelicanului'', diferită dar complementară de forma finală a lucrării. Cealaltă față a subiectelor devine printr-un gest concret o prezență animată, atemporală, marcată de interacțiunea cu elementul fluid care atenuează ''starea perfectă'' și transformă imaginea inițială. Apa ca agent intermediar mediază transpunerea în planul imaginar... P.4001.... aparent un cod de culoare!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[''de ... dihănii, lungi de patru sau cinci degete, sunt pline din belșug ținuturile nordice; ele au un instinct curios, ochii precum cornalinele, părul negru ca tăciunele, mătăsos și mlădios, moale ca perna. Sunt moarte după tuș chinezesc și se pun lângă oamenii care scriu, cu brațele încrucișate și picior peste picior, asteptându-i să termine, ca să bea tușul rămas. Apoi se asează iar liniștite, pe vine.''] [Wang Ta-Hai, 1791, Maimuța iubitoare de tuș, Borges, Cartea ființelor imaginare]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alexandru Crișan
1978, București
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Portofoliul artistic, cuprinde pănă în prezent, peste 200 lucrări în tehnici diferite: peniță, tuș, ulei, cărbune, pastel, etc., realizate într-un interval de peste de 20 ani. Din 2004, Alexandru Crișan este asistent universitar la Universitatea de Arhiectură Ion Mincu București și arhitect manager de proiect în cadrul propriului birou de arhitectură. Complementară profesiei de arhitect, prezența artistică este concentrată pe galeriile virtuale și limitată ca apariții publice. Lucrările poate fi vizualizate în galeriile virtuale: http://www.saatchionline.com/alexandrucrisan, http://alexandrucrisan.portfolio.artlimited.net/.
 


/ P.4001 / EXHIBITION / ALEXANDRU CRISAN /
/ 19.02.2012 - 19.03.2012 /
/ reception 17th february 2012, 7 p.m. / on invitation only /
/ at Readers Cafe / Metropolis Center / Ground Floor /
/ 89-97 Grigore Alexandrescu / 010627 / Bucharest /
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[The Pelican of ordinary zoology is an aquatic fowl approximately six feet tall with a long, broad beak from whose lower jaw there hangs a reddish membrane forming a sort of sack or basket for holding fish; the Pelican of fable is smaller, and its beak is short and sharp. Faithful to its name, the plumage of the first is white; the feathers of the second are yellow, or sometimes green. Even more striking than its appearance are its habits. (…) Leonardo da Vinci's bestiary defines the Pelican in the following way: This bears a great love to its young, and if it finds them slain in the nest by a serpent it pierces itself to the heart in their presence, and by bathing them with a shower of blood it restores them to life.] [Jorge Luis Borges, The Pelican, The Book of Imaginary Beings]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

The exhibition integrates a series of mixed technique nib paintings executed in 2011 and 2012. It thematically follows the evolution of certain “characters”, such as angels, demons and contorted fragments, beyond their basic representation. Angels and demons, ambivalent images – they all prefigure different facets of the same “character”. Alongside such enigmatic “characters”, the exhibition contemplates feminine torsos and representations of anatomical details in an atypical visual succession. Recurrent “presences”, similar at a first glance, are the foundation for repetitive projections of the oneiric world placed in a limbo, between dream and reality. Contextually, the hidden facet rests within the magnification of the world of the referents and the accrual of their “real” presence.

Incorporating explicit references to allegorical worlds, the titles of the paintings evoke early drafts of execution, duality, evolution, transparency and interpretation. The iconic shapes and “presences” betoken experiences that are to be found in the latent facets of things. The concept behind the miniature original works is rooted on the idea of a subsequent optical aggrandizement of the final painting. The preferred technique seeks the dilatability of the painting in an optical experience of overexposed reality, thus allowing the visualization of chromatic oozing and the reactive behavior of the paper. The lines that substantiate the drawing tell “the story of the pelican”, a narration which turns out to be different from, but complementary to the definitive version of the painting. The other facet of the motifs becomes, by virtue of a search for the material, an animated, atemporal presence, scared by its interaction with the fluid element which attenuates “the state of grace” and consequently alters the initial imagery. Water, as an intermediary agent, facilitates the transposition towards the imaginary. P. 4001… apparently… a color code!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[“This animal, common in the north, is four or five inches long; its eyes are scarlet and its fur is jet black, silky, and soft as a pillow. It is marked by a curious instinct — the taste for India ink. When a person sits down to write, the monkey squats cross-legged nearby with one forepaw folded over the other, waiting until the task is over. Then it drinks what is left of the ink, and afterward sits back on its haunches, quiet and satisfied.”] [WANG TAI-HAI, 1791]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alexandru Crisan

1978, Bucharest
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alexandru Crisan is assistant-professor at the UAIM Bucharest (since 2004) and architect and project manager within his own private office of architecture and engineering. Complementary to his profession, his artistic presence favors virtual art-galleries over public appearances. His portfolio, comprising over 200 works (oil paintings, pastel, ink and crayon drawings, photography, etc) and completed in over 20 years, may be accessed via:  http://www.saatchionline.com/alexandrucrisan, http://alexandrucrisan.portfolio.artlimited.net/.

 

  • Share/Save

Stiri Arta

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
LOST SIGNAL. Intervenții: Miki Velciov la Muzeul Național al...
19 Oct 2023 - 25 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
Cadourile lui Nicolae Ceaușescu, care au parcurs „Drumul...
27 Sep 2023
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Expoziția „Nicolae Grigorescu, pictor al ethosului românesc...
24 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Ziua cinematografelor la MNAR
22 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Festivalul Classic for Teens revine cu ediția a IV-a, între...
21 Sep 2023 - 28 Sep 2023
Expoziția de pictură „Porțile sufletului” la Artoteca BMB
21 Sep 2023 - 9 Oct 2023
Horia Bojin @ Galeria Brăteanu din Timişoara
21 Sep 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact