Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

ROSTUL românesc în noul album de fotografie semnat Răzvan Voiculescu

  • Etnografie
  • Foto
  • Răzvan Voiculescu
  • Lansari de carte

ROST. Esenţe, gusturi şi stări româneşti – Răzvan Voiculescu

Rostul  e sens, e tâlc, e menire.
Rostul înseamnă rânduială şi un mod anume de a trăi. Identitatea începe cu a-ţi şti rostul pe lume, iar când nu-l mai ai se cheamă că te-ai rătăcit.

La doi ani după Bucătăria Hoinară, Răzvan Voiculescu revine cu un nou album de fotografie, intitulat ROST – Esențe, gusturi și stări românești. Un volum impresionant, 300 de pagini în condiţii grafice de excepţie şi o colecţie de ipostaze ale rostului: meşteşuguri, obiceiuri, momente, poveşti de viaţă.

Autorul  îl consideră piesa de încheiere şi cea mai amplă din seria dedicată satului tradiţional, serie din care au făcut parte şi albumele Romania – Ţinuta umilă a splendorii şi Ţara Lăpuşului – Destine încrustate.

Lansarea albumului va avea loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, pe 28 noiembrie, începând cu ora 19.00. Evenimentul îl va avea ca invitat special pe Tudor Gheorghe care va susţine un recital.

Albumul  a început, de fapt, de la ideea unei lumi aflate la apus. În satele şi oraşele mici ale României, multe dintre meştesugurile vechi se pierd, încet-încet. Auzim din ce în ce mai des despre „ultimul fierar”, „ultimul potcovar”, „ultimii rapsozi”. Oamenii aceştia, ce îşi ştiu meşteşugul şi îl ţin viu – în ton cu rostul străvechi, de multe ori tangent cu magia – nu au pe nimeni care să-i urmeze. E posibil ca ideea de ROST – pe care o reprezintă aceşti meşteşugari, artişti sau păstrători de tradiţii, prea puţin cunoscuţi sau chiar complet uitaţi – să nu mai existe  mâine.

Parte a unei campanii naţionale, albumul lui Răzvan Voiculescu îşi propune ca, printr-un obiect de artă fotografică, să aducă în faţa publicului poveştile şi chipurile acestor „Păstrători de Rost”.

De-a lungul a doi ani, Răzvan Voiculescu şi echipa sa au întâlnit, descoperit, fotografiat şi filmat în toate regiunile ţării, aproape o sută de poveşti ale „Păstrătorilor de Rost”: potcovari, buciumani, cojocari, fierari, opincari, morari, rapsozi sau făuritori de tilincute sau de hamuri. Albumul este alcătuit din pictoriale, fiecare dintre ele dedicat unui astfel de Păstrător de Rost.

Ca şi celelalte albume ale lui Răzvan Voiculescu, şi acesta va include un film de scurtmetraj (making of) realizat de regizorul Şerban Georgescu.

Lansarea albumului va constitui, de asemenea, şi punctul de pornire al campaniei naţionale ROST – Esenţe, gusturi şi stări româneşti. Mesajul principal al campaniei va fi: „Avem un ROST. Îl păstram”.

Campania îşi propune să implice cât mai mulţi români, motivându-i să se afilieze proiectului şi să descopere chipurile şi poveştile ROST-ului pe care încă îl mai avem: tradiţii, meşteşuguri, arte populare încă vii, oameni extraordinari, dar prea puţin cunoscuţi sau complet uitaţi.
Beneficiul social al campaniei este acela de a oferi o variantă alternativă de modele, de „eroi”: autentici, umani, uneori plini de riduri, dar şi de o sumedenie de poveşti. În ultimă instanţă, proiectul este unul de apropiere şi apropriere – de recunoaştere a celor ce păstrează rostul, de recuperare a valorilor pe care ei le reprezintă şi de re-însuşire de către publicul larg (mai ales, cel urban) a unor modele ce ţin de identitatea noastră.
În plus, campania este concepută pentru a încuraja generarea de conţinut social, prin fotografii, post-uri, materiale video realizate de către utilizatorii on-line cu oameni pe care ei îi descoperă singuri, pe cont propriu, şi îi consideră Păstrători de Rost. În felul acesta, proiectul poate câştiga noi chipuri sau poveşti ale Păstrătorilor de Rost. De data aceasta descoperiţi chiar de către public.

 

  • Share/Save

Stiri Etnografie

TÂRGUL DE SFÂNTUL DUMITRU - de antichități țărănești - la...
28 Oct 2023 - 29 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
LOST SIGNAL. Intervenții: Miki Velciov la Muzeul Național al...
19 Oct 2023 - 25 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
LOST SIGNAL. Recuperări: cazul Eugeniei Mureșan
21 Sep 2023 - 15 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
FLĂCĂRI ȘI CORĂBII, mărturii din Banat și Transilvania,...
11 Aug 2023 - 9 Sep 2023
Muzeul Ţăranului Român
Expoziția „FIRE” Un proiect al Dalinei Bădescu (10 august - 3...
11 Aug 2023 - 3 Sep 2023
Muzeul Ţăranului Român
TÂRG DE SFÂNTUL ILIE 21 – 23 iulie 2023, între orele 10.00 și...
21 Jul 2023 - 23 Jul 2023
Muzeul Ţăranului Român
CONFERINȚELE DE LA ȘOSEA Sâmbra oilor. De la obicei la...
5 Jul 2023
Muzeul Ţăranului Român
VACANȚA LA MȚR - Hai la joacă! În luna iulie 2023 Muzeul...
5 Jul 2023 - 15 Jul 2023
Muzeul Ţăranului Român
Ziua Iei, marcată într-o licitație tradițională românească,...
23 Jun 2023
Ziua Iei, marcată într-o licitație tradițională românească,...
23 Jun 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact