Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

Sever VOINESCU despre MITUL LUI FIGARO, la Conferintele TNB

  • Teatru
  • Conferinte
Teatrul Naţional Bucureşti

Stagiunea 2013-2014
Duminică 9 februarie 2014, de la ora 11.00,
la Sala MICĂ
în cadrul programului

CONFERINŢELE TEATRULUI NAŢIONAL

Sever Voinescu
prezintă
CONFERINŢA
cu tema

Mitul lui Figaro. Cum poate politica să fie simpatică

Figaro este unul dintre cele mai celebre și mai savuroase personaje din istoria universală a teatrului și a operei. Alături de contele Almaviva, Figaro este eroul unei trilogii scrisă de Beaumarchais în ultimul sfert al secolului al XVIII-lea. Mulți realizatori de spectacole (regizori, actori etc) și mulți critici au văzut, mai ales în primele două piese ale trilogiei, ”Bărbierul din Sevilla” și ”Nunta lui Figaro”, o personificare simpatică ca frământărilor politice din vremea Revoluției franceze. De asemenea, mulți istorici literari au văzut legături directe între Figaro și biografia fabuloasă, plină de incredibile aventuri politice, comerciale și amoroase ale autorului Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais. Faptul că Figaro se pretează multor lecturi constituie nu doar argumentul principal al perenității sale, ci și proba relevanței sale în veacuri. Figaro are foarte multe lucruri de spus și României de azi. Dar, mai presus de orice, Figaro ne poate face cotidianul mai suportabil, dacă nu chiar agreabil. Cum este atât de multă aglomerație ignorantă, enervare și exasperare  în atmosfera românească a ultimilor ani, credem că e bine să-l privim mai atent pe Figaro și să-i descoperim virtuțile terapeutice pentru timpuri ca acestea.
Examinînd piesele lui Beaumarchais, cele două bine-cunoscute opere de Mozart și Rossini, dar și biografia uimitoare a lui Beaumarchais, conferința noastră va încerca să identifice ”meșteșugul” lui Figaro și să-l aplice României de azi. Cum putea el să fie eficient în situații antagonice, în numele căror valori acționa și, mai ales, cum de putea să fie atît de simpatic printre atâția antipatici? Teza noastră este că Figaro a făcut din politică o îndeletnicire simpatică și eficientă fără să-și bată joc de ea, fără să o diminueze și, mai ales, fără să o compromită ca artă a posibilului. Este aplicabilă și astăzi ”rețeta” lui?   (Sever Voinescu)

Despre Sever Voinescu
S-a născut în 1969, la Ploiești. În 1992 a absolvit Facultatea de Drept a Universității București. În același an a devenit avocat stagiar la Baroul din orașul natal și, din 1994, a devenit avocat definitiv în Baroul București. Între 1994 și 1996 a fost asistent universitar la Catedra de Drept a Academiei de Studii Economice din București. Între 1998 și 2000 a fost Secretar General al Ministerului Afacerilor Externe. Din martie 2000 pînă în decembrie 2003 a fost Consul General al României la Chicago. Din 2004 pînă în 2008 a fost Coordonator al Programului de Politică Externă la Institutul pentru Politici Publice. Între 2008 și 2012 a fost deputat în Parlamentul României. Din 2013 a revenit în avocatură, în cadrul asociației de cabinete ”Trăilă & Voinescu”. Din octombrie 2013 scrie cîte un articol dedicat exclusiv culturii în ”Evenimentul Zilei”, continuînd și colaborarea săptămînală la ”Dilema Veche”, unde rubrica sa va împlini anul acesta 19 ani.
A publicat peste 3000 de articole, comentarii și eseuri în publicații culturale sau în cotidiene precum ”Dilema”/”Dilema veche”, ”22”, ”Observator cultural”, ”Cotidianul”, ”Evenimentul Zilei”, dar și în reviste de specialitate din domeniile dreptului, filozofiei și științelor politice.  A conferențiat pe diverse subiecte specifice relațiilor internaționale în instituții publice sau universități din Statele Unite, Marea Britanie, Belgia și Franța. A contribuit la conținutul multor cărți pe teme culturale. Ultima sa carte este o carte dedicată operei, intitulată ”Canta che ti passa – convorbiri cu Virginia Zeani”, apărută în 2011.

 

  • Share/Save

Stiri Teatru

„Lacrima de Argint” la al treilea spectacol - sau cum ne...
20 Oct 2023
Proiectul “Centenar Monica Lovinescu, vocea demnității”...
2 Oct 2023 - 19 Nov 2023
Programul Teatrului Odeon în perioada 18 - 24 septembrie
24 Sep 2023
Teatrul Odeon
Nopţile Barbare în Ulaanbaatar motiv de teatru şi istorie
24 Sep 2023
Weekend record cu 14 spectacole pe 4 scene la Opera Comică...
23 Sep 2023 - 24 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
Festivalul de teatru amator „AMA-torissima”
22 Sep 2023 - 24 Sep 2023
Seri de lectură AMTeatru
22 Sep 2023 - 15 Oct 2023
„Annie JR”, premiera de la început de stagiune la Opera...
22 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
Chestionar online / Teatrul Odeon
5 Jul 2023
Teatrul Odeon
A 8-a ediție a festivalului de artă „Teatru sub lună” (30...
30 Jun 2023 - 16 Jul 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact