Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

Toamna vine in Canada cu TURNEELE TEATRULUI BUCURESTEAN BULANDRA

  • Institutii culturale
  • Teatru
  • Spectacole
  • Turnee

NU RATATI, INTALNIREA CU HORATIU MALAELE, in comedia MASCARICIUL dupa A.P. Cehov si recitalul SUNT UN ORB din autori romani!

·        MASCARICIUL, 14 octombrie 2010, ora 20.00, Centrul Cultural Japonez, Sala Kobayashi (6 Garamond Court, Toronto, ON, M3C 1Z5)
www.jccc.on.ca
 
·        SUNT UN ORB, 15 octombrie 2010, ora 20.00, St. Basil-the-Great College , sala AUDITORIUM (20 Starview Lane, North York, Ontario M9M 3B2) www.tcdsb.org/schools/StBasil
Asa cum anuntam la spectacolul trecut, in cadrul TURNEELOR TEATRULUI BUCURESTEAN IN CANADA, in luna octombrie se va relua seria reprezentatiilor de teatru de calitate, cu artisti de exceptie invitati de la Bucuresti, de data aceasta HORATIU MALAELE fiind prezent la intalnirea cu publicul canadian. Din motive obiective si independente de vointa organizatorilor si a artistilor, spectacolul PODU’ a fost inlocuit cu o comedie de valoare si enorm succes, anume spectacolul MASCARICIUL dupa A.P. Cehov, productie a prestigiosului Teatrul BULANDRA din capital Romaniei, singurul teatru din Romania membru al Uniunii Teatrelor din Europa.
 
“Actorii sunt cuceritori şi prin măiestria jocului lor ţin sala cu respiraţia tăiată de emoţie. Rar la un spectacol se poate simţi liniştea tensionată a sălii în care publicul ascultă atent replica, dar şi izbucnirea aplauzelor spontane la scenă deschisă, pentru a răsplăti unele secvenţe. Maeştrii acestei performanţe sunt Horaţiu Mălăele şi Niculae Urs. În orice rol îl întâlneşti pe Horaţiu Mălăele nu poţi decât să-l admiri. De astă dată însă, el s-a întrecut pe sine. A jonglat cu abilitate accentele comice cu cele dramatice, trecând dezinvolt de la râs la tristeţea lacrimii şi a conceput în complexitate personajul său, actorul Vasili Vasilici Svetlovidov, nefericit după 40 de ani de carieră. Descoperim în acest spectacol şi valoarea unui alt interpret, un actor senzaţional, Niculae Urs, în rolul sufleorului de o viaţă a lui Vasili. [...] Relaţia dintre cei doi este migălos studiată, cu momente teatrale memorabile. [...] Pentru creaţiile celor doi, nota zece pare prea mică. [...]  Spectacolul are un aspect general filmic, scenele sunt construite din imagini parcă desprinse din tablouri celebre, prin decorul funcţional, de excepţie al Ninei Brumuşilă şi costumele Adrianei Popa. [...] Costumele, cu migală lucrate, au multe accesorii semnificative, de exemplu, mitenele lui Nikita, pantalonii lui Vasili, etc. Şi pentru imaginea scenografică remarcată de public prin plastica sa desăvârşită, nota zece pare prea mică. <Măscăriciul> este un eveniment teatral de suflet pentru orice spectator, chiar şi pentru acela care calcă rar prin teatre. Nu îl va putea uita multă vreme, îl va amuza copios, dar şi impresiona, privind altfel actorii şi viaţa lor. [...] Măscăriciul rămâne o bijuterie de preţ a actualei stagiuni, ce în mod sigur, în timp, va depăşi suta de reprezentaţii. “(Ileana Lucaciu, România liberă)
 
“O istorie ilustrată a teatrului sau o istorie a stilurilor artei actorului, aflată mereu pe acea margine imperceptibilă (pe care Horaţiu Mălăele ştie atât de bine să o pipăie) dintre tragedie şi parodia ei, dintre comedie şi caricatura ei, dintre geniu şi cabotin. Deoarece acest Svetlovidov este în interpretarea lui Mălăele un actor tot atât de mare pe cât este de cabotin. De ce? Pentru că o delicateţe înnăscută îl împiedică să fie sigur pe sine şi îl sileşte să se ia în râs. El este măscăriciul, adevăratul actor, iar cântecul său de lebădă este o arie a măscăriciului. Dar şi o lecţie de actorie pentru că Sufleorul, interpretat de Niculae Urs (pe care Horaţiu Mălăele l-a atras într-o aventură a creaţiei de o mare coerenţă, într-o reprezentare pitorească, mizerabilă şi înduioşătoare a deosebirii dintre artist şi omul de rând), care ştie pe dinafară nenumărate roluri, încălzit de vodcă, încearcă să le şi interpreteze. [...] Sunt numeroase teorii asupra teatrului care se întâlnesc, se exclud şi se completează în această fulgerătoare trecere a lui Mălăele prin marile roluri ale teatrului universal. Există, repetăm, un substrat teoretic foarte temeinic, spectacolul fiind, la acest nivel, echivalent cu un program estetic al omului de teatru care este Horaţiu Mălăele. Dar este atât de bine exprimat prin mijloacele actorului, încât ne aflăm în punctul unde teoria se transformă în artă. Arta nu înseamnă imitaţia vieţii, ci expresia ei, spune, printre multe altele, actorul Svetlovidov. Exact acest lucru se întâmplă în spectacolul de la Bulandra. O platformă cu obiecte desperecheate din recuzita unui teatru, aruncate la întâmplare. Nici urmă de mobilier pe scena din scenă. Un fundal cu o intrare slab luminată spre culise. Cu toate acestea, decorul Ninei Brumuşilă serveşte cum nu se poate mai exact spaţiul indicat de Cehov: singurătatea unică a unei săli de teatru după ce a fost părăsită de spectatori şi, în această singurătate, o a doua, mai emoţionantă, a Actorului părăsit şi el de iluzia vieţii.” (Mircea Ghiţulescu, Cuvântul)
 
“Minunat fiecare, minunaţi ca parteneri unul pentru celălalt, Horaţiu Mălăele -într-o ipostază a vulnerabilităţii artistice mai puţin cunoscută - şi Niculae Urs - care face un rol de o mare delicateţe şi sensibilitate - Actorul şi Sufleorul, Svetlovidov şi Nikita Ivanîci privesc înapoi când cu mânie, când cu mândrie, când cu melancolie. [...] ...se joacă mici scene, bijuterii teatrale, se schimbă replici, lumini, registre poetice, stilistice, se bârfeşte, se bea, se oftează. Fragmente, scene mici, pasaje din monologuri celebre. Din roluri jucate sau doar visate, dorite. Momente speciale, regizate şi interpretate cu mijloacele sensibilităţii, edificiu pe care este, de fapt, construit tot spectacolul. Între Shakespeare şi Cehov, între Lopahin şi Lear, un traseu pe care bufonul din el nu-l părăseşte pe Svetlovidov. Nici o clipă nu se dizolvă amestecul ciudat de la început, de sfârşit de lume şi început de alta, de spovedanie sinceră, totală, în care se poate privi înăuntru, adânc, până în cel mai mic cotlon. Ironie, autoironie, poante, ludic, râsu' - plânsu', iritare, gesturi de artişti, gesturi de beţivi, nostalgie, sentimentul devastator al inutilităţii ca artist şi om, iluzia că fără Svetlovidovi teatrul moare. Dispare. O iluzie însă, fără de care actorul nu se poate sui pe scenă.” (Marina Constantinescu, România literară)
“Cel mai recent spectacol semnat de Horaţiu Mălăele este un omagiu adus actorului şi artei sale, chiar dacă (sau poate tocmai pentru că) se bazează pe sublinierea derizoriului implicat de condiţia acestuia. Măscăriciul, aşa cum îl vede Mălăele prin lentila lui Cehov, este prototipul artistului dedicat, care şi-a aruncat în aer viaţa personală pentru a da ce e mai bun în el scenei.” (Cristina Modreanu, Adevărul de week-end)
Cu această ocazie, Horaţiu Mălăele va susţine vineri, 15 octombrie, un spectacol unic la Toronto, recitalul extraordinar SUNT UN ORB.
Spectacolul SUNT UN ORB s-a născut din nevoia lui Mălăele de a comunica poeziile pe care le-a memorat până acum. „De poeţii pe care îi recit în acest spectacol mă leagă bucuria de a-i fi cunoscut, pe unii personal, pe alţii din cărţile bibliotecilor mele. Cu unii dintre ei am legat chiar o prietenie, cum este Emil Brumaru. El a fost un bun prieten. Şi cu Nichita Stănescu am fost un bun prieten în copilăria mea teatrală şi în maturitatea lui artistică. El a murit prea timpuriu. L-am cunoscut bine şi a fost un privilegiu pe care mi l-a oferit viaţa. L-am cunoscut, mai apoi, pe George Ţărnea. Nu sunt mândru de lucrurile astea, dar aşa le-a aranjat Dumnezeu”, a declarat actorul. Reprezentaţia unică a spectacolului SUNT UN ORB va avea loc vineri, 15 octombrie, ora 20.00 la sala AUDITORIUM a St. Basil-the-Great College (20 Starview Lane, North York, Ontario M9M 3B2) www.tcdsb.org/schools/StBasil.
 
Locurile fiind limitate, este preferabil ca biletele să fie achiziţionate on-line la www.acasamedia.com  sau www.cumparabilet.com.   Preţul biletelor la recitalul SUNT ORB este pret unic de 25 $. NU SE FAC REZERVARI, NUMAR DE LOCURI LIMITAT!
 
Preţul biletelor la spectacolul MASCARICIUL este de 30 $ si redus 25 $ (pentru elevi, studenti, pensionari). Biletele pentru MASCARICIUL se pot procura si de la magazinele romanesti:
"ABC Euro Delicatessen", "EUROPA DELI" si "MEDALLION", cu plata CASH
sau in ziua spectacolului, direct la sala Centrului Cultural Japonez, "Kobayashi Hall",
cu o ora inainte de inceperea spectacolului, in masura locurilor disponibile.
La sala, plata se face doar CASH.
Biletele pentru ambele spectacole pot fi cumparate cu carte de credit
de pe site-ul www.acasamedia.com   cu plata prin Pay-pal.
 
Biletele deja cumparate pentru PODU’ sunt valabile pentru MASCARICIUL.
Informatii si detalii organizatori: info@eurofest.ca
ABC Euro Delicatessen
3115 Sheppard Ave. East
(Sheppard & Pharmacy), Toronto
Tel. 416 495 0368

Europa Deli & Bakery
10520 Yonge Street,
Richmond Heights Shopping Center,
Tel. 905-508-1475

Medallion Grocery
17 Wilson Dr., unit #2, Milton
Tel. 905-636-8673

 
Simina David
 
  • Share/Save

Stiri Institutii culturale

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
„Lacrima de Argint” la al treilea spectacol - sau cum ne...
20 Oct 2023
Cum a cântat Beethoven din memorie la premieră? Concertul nr...
20 Oct 2023
Conferința Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor...
18 Oct 2023 - 20 Oct 2023
Proiectul “Centenar Monica Lovinescu, vocea demnității”...
2 Oct 2023 - 19 Nov 2023
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Weekend record cu 14 spectacole pe 4 scene la Opera Comică...
23 Sep 2023 - 24 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
„Annie JR”, premiera de la început de stagiune la Opera...
22 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
TRIADE la Festivalul Internațional „George Enescu” Un trio de...
22 Sep 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact