Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

Art Yourself: expozitiile lunii decembrie

  • Andreea Floreanu
  • Art Yourself Gallery
  • Arta
  • Ramona Biciusca
  • Expoziţii

Comunicat de presa Art Yourself Gallery

Ramona Biciusca / Batak si Andreea Floreanu / Flavout of Blue
2 - 15 decembrie, 2014

In perioada 2-15 decembrie, Ramona Biciusca prezinta o incursiune in istoria civilizatiei indoneziene Batak printr-o viziune contemporana, pornind de la ceramica si textura, pana la metal si accente traditionale.

„Proiectul Batak propune o incursiune în istoria bijuteriei punând accent pe valențele simbolice ale obiectului. Eliberată de constrângerile decorativului, podoaba reprezintă una dintre cele mai vechi forme de artă, având o semnificație aparte pentru toate civilizațiile.

Batak face apel la memorie și identitate culturală prin formulări estetizante, configurate spațial. Obiectele propuse fac o transgresie între textura inițială și cea abordată într-o formulă deconstructivă care amestecă și în același timp nivelează simbolistica materialelor.” / Ramona Biciusca


In acelasi timp, in spatial paralel al galeriei, Andreea Floreanu deschide o expozitie exclusiv in acuarela, intre metafora si culoare intitulata Flavour of blue sau despre curajul candorii.

Într-un prezent al picturii în care legitimitatea mesajului a devenit aproape obligatoriu dependentă de duritatea cu care acesta este formulat vizual, universul propus de Andreea Floreanu poate apărea anacronic. Perfect compatibilă modelului contemporan prin compoziție și conținut afectiv, viziunea ei își poate rezerva, totuși, preferința pentru expresivitatea specifică unei tehnici aproape marginalizate, cea a acuarelei. Opțiunea se dovedește un instrument potrivit construirii mesajului, conturându-se astfel un manifest al artistei, o afirmare a potențialului ignorat al unor formule expresive, cu atât mai adecvate mesajului recuperat din registrul (exilat și el în desuet) reveriei și melancoliei.

Abordând două stări ale ființei care au făcut carieră în istoria artei (perioada romantică nemaiavând nevoie de nici o explicație suplimentară), Andreea Floreanu le actualizează contemporan, convinsă că valoarea lor contemplativă și introspectivă poate fi aplicată și conștiinței prezentului, în ciuda pasiunii sale pentru viteză, eficiență și progres. Conștiința de sine postmodernă, în care fragmentarea trăirii și experienței este una dintre caracteristicile centrale, iar viziunea unitară o imposibilitate resimțită acut, se regăsește reflectată direct în formulele compoziționale alese, în care decupajul siluetei și fragmentul de realitate instaurează, simultan cu reprezentarea și împotriva ei, sentimentul absenței. Aparent compensative, atenția acordată detaliului și tratamentul realist al acestuia nu fac decât să sublinieze descompunerea în cadre arbitrare, bucăți dintr-o oglindă spartă, a vieții cotidiene ca experiență afectivă.

Semnificativ pentru starea de spirit care domnește asupra universului reprezentat, personajele care îl locuiesc – exclusiv feminine, ca recunoaștere a stereotipurilor afective – evită programatic angajarea privitorului. Uneori discret, prin întoarcerea privirii, alteori manifest, prin întoarcerea spatelui, sau chiar simbolic, prin acoperirea capului. Chiar și atunci când par dispuse să ia contact virtual cu privitorul, întorcându-se frontal către el, întâlnirea este întreruptă de limitele decupajului compozițional. Această izolare nu este însă semnul alienării atât de caracteristice trăirii postmoderne. În acest punct, artista se orientează către o altă valență din registrul de semnificații în care activează, căci personajele sale se întorc, de fapt, către ele însele. Bineînțeles, o anumită atomizare a universului este incontestabilă chiar și atunci când scopul este introspectiv. Sentimentul înstrăinării solitare trece însă pe plan secund, lăsând loc mesajului pozitiv al reprezentării: abandonul contemplativ, un lux printre angoasele prezentului, rămâne totuși o posibilitate. / Ștefania Dumbravă

     

 

  • Share/Save

Stiri Arta

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
LOST SIGNAL. Intervenții: Miki Velciov la Muzeul Național al...
19 Oct 2023 - 25 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
Cadourile lui Nicolae Ceaușescu, care au parcurs „Drumul...
27 Sep 2023
Expoziția „Nicolae Grigorescu, pictor al ethosului românesc...
24 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Ziua cinematografelor la MNAR
22 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Expoziția de pictură „Porțile sufletului” la Artoteca BMB
21 Sep 2023 - 9 Oct 2023
Horia Bojin @ Galeria Brăteanu din Timişoara
21 Sep 2023
LOST SIGNAL. Recuperări: cazul Eugeniei Mureșan
21 Sep 2023 - 15 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact