Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

Lecture Swel Noury @PAVILION

  • Institutii culturale
  • PAVILION
  • Swel Noury
  • Lectură
  • Film

LECTURE

Swel Noury (MAR)
A fi sau a nu fi consecvent? Provocări și limitări în adaptările cinematografice

Vineri, 05 aprilie 2013, 19.00

@PAVILION | proudly supported by UniCredit Țiriac Bank
Str. C.A. Rosetti 36 (intrarea din str. Jean Louis Calderon)

De fiecare dată când menționăm conexiunea dintre literatură și cinema, partea cea mai relevantă a problemei pare să fie adaptarea. Este ea fidelă sau nu cărții?

Este o întrebare dificilă deoarece sunt mai multe forme de adaptări. Așadar trebuie introdus conceptul de conformitate pentru a justifica ceea ce scenariștii încearcă să facă de fiecare dată când lucrează la adaptarea cinematografică a cărților. În cazul acesta, voi încerca să definesc limitele adaptărilor cinematografice prin intermediul filmului “Omul care a vândut lumea”.

Având la bază nuvela “O inimă slabă” scrisă de Dostoievski, “Omul care a vândut lumea” se dezvăluie ca o poveste metafizică a unui tânăr funcționar, incapabil să facă față propriului tumult interior. Pentru că nu poate accepta bucuria mariajului cu o frumoasă artistă de cabaret, protagonistul degenerează într-o stare de psihoză și delir. Jocul actoricesc premiat al lui Said Bey este o demonstrație de actorie multifațetată. Apariția lui este bântuitor captată de imaginea superangulară influențată pictural, sound design-ul intrigant și o narațiune tentantă ce nu pare să îl încurce numai pe eroul în declin. Filmat într-un peisaj anonim, post-apocaliptic, cu o temă reminescientă din Camus, Kafka și Orwell, filmul explorează vulnerabilitatea individului într-o societate autocrată, în care iubirea și toleranța sunt rar întâlnite.

Swel Noury este scriitor, regizor și fotograf. 
Este fiul lui Hakin Noury, un faimos regizor de film și al lui Pilar Cazoria, o producătoare spaniolă și s-a născut în Maroc. Trăiește în Barcelona și co-regizează alături de fratele său Imad. De la debutul lor regizoral cu “Poarta Raiului” (ales în Selecția Oficială de la Festivalul de Film de la Berlin în 2006), Swel și Imad sunt cunoscuți publicului larg ca fiind copiii teribili ai cinemaului marocan contemporan (Jim Jarmusch îi definește ca “derbedei vizuali”).
“Omul care a vândut lumea” a fost de asemenea parte a Selecției Oficiale de la ediția din 2009 de la Berlinale. Lucrările fotografice ale lui Swel se concentrează pe portret și sunt influențate de Moriyama și Petersen.

 


LECTURE

Swel Noury (MAR)
To be faithful or not? Stakes and limits of film adaptation

Friday, 05 April 2013, 19.00

@PAVILION | proudly supported by UniCredit Țiriac Bank
Str. C.A. Rosetti 36 (Entrance from str. Jean Louis Calderon)

Every time we mention the link between literature and cinema, the most relevant part of the problem seems to be the adaptation. Is it faithful or not to the book?

It is a difficult question because there are several forms of adaptations. So we must introduce the concept of loyalty to figure out what screenwriters try to do every time they work on adapting books. In our case, we’ll try to define the boundaries of adaptation through the movie The Man Who Sold The World.

Based on Dostoyevsky’s short story A Weak Heart, The Man Who Sold The World unfolds as a literary and metaphysical tale of a young clerk, inept to cope with his inner turmoil. As he cannot accept the joy the marriage with a beautiful cabaret performer renders, the protagonist descends into a mental state of delirium and psychosis. Said Bey’s award-winning lead is a staggering demonstration of multi-facetted acting. His feverish appearance is hauntingly captured in painterly influenced wide-lens cinematography, intriguing sound design and a tentative narrative, which seem to confuse not only the film’s declining hero. Set in an anonymous, post-apocalyptic landscape, with a theme reminiscent of Camus, Kafka and Orwell, the film explores the individual’s vulnerability in an autocratic society where love and tolerance are scarce.


Swel Noury is a writer, director and photographer.
 He is the son of Hakim Noury, a famous Moroccan film director and Pilar Cazorla, a Spanish producer. Borned in Maroc and based in Barcelona, he co-directs his movies with his brother Imad. Since their directorial debut HEAVEN’S DOORS (shown in the Official selection of the Berlinale in 2006), Swel & Imad are widely regarded to be the enfants terribles of contemporary Moroccan cinema (Jim Jarmush define them as “visual troublemakers”).
“THE MAN WHO SOLD THE WORLD” was also part of the Official Selection of the Berlinale 2009.
Swel’s photographic work is focused on portraiture and is influenced by Moriyama and Petersen.


PAVILION center for contemporary art & culture
proudly supported by UniCredit Tiriac Bank

Str. C.A. Rosetti nr. 36 (crossing with Str. Jean Louis Calderon),
Bucharest 020015, Romania

T: + 4 021 310 5469
E: pavilion@pavilionmagazine.org
www.pavilioncentre.ro

Facebook: www.facebook.com/pavilionjournal


PAVILION (proudly supported by UniCredit Tiriac Bank) este un centru pentru arta si cultura contemporana, un spatiu independent work-in-progress, spatiu de productie si cercetare a vizualului, a discursivului si a performativului. Este un spatiu al gandirii critice care promoveaza o întelegere implicata socio-politic a artei si a institutiilor culturale.

PAVILION (proudly supported by UniCredit Tiriac Bank) is a center for contemporary art & culture, a work-in-progress independent space, a space for the production and research in the fields of audiovisual, discursive and performative. It is a space of critical thinking, and it promotes an artistic perspective implying the social and political involvement of art and of cultural institutions.


 

This is a project by PAVILION - journal for politics and culture.
www.pavilionjournal.org


 

PAVILION, BUCHAREST BIENNALE and PAVILION CENTER are projects devised and founded by Razvan Ion and Eugen Radescu


Institutional Partners:
Netherlands Embassy in Bucharest
Embassy of the United States in Bucharest
FSPUB - Faculty of Political Science
University of Bucharest
CNI Coresi
IASPIS
Alert Studio
Romanian Cultural Institute
Rumanska Kulturinstitutet Stockholm
Make A Point
BAM - Flamish Institute for Visual, Audiovisual and Media Art
Nana - natural food
Cinema Union
Arhiva Nationala de Filme
White Night of the Galleries

Media Partners:
RomaniaTV
Radio Romania Cultural
RFI Romania
BeWhere
Zeppelin
Vice
tabu
Alternativ
Arte & Meserii
Metropotam
Ginger Group
Port.ro
24-Fun
Modernism
Hipmag
Tilllate
ArtClue
ArtAct
Urban Things Romania
Sub25.ro
Anti-Utopias.com
Afterall
Radical Philosophy
Springerin
Cabinet
Mute
Open

Official Hotel: Intercontinental Hotel

Official coffee: Illy

Printing Partner: Evergreen Concept

Production Partner: Update Advertising

Official Club: Control

Official Restaurant: Shift

 

  • Share/Save

Stiri Institutii culturale

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
Cum a cântat Beethoven din memorie la premieră? Concertul nr...
20 Oct 2023
„Lacrima de Argint” la al treilea spectacol - sau cum ne...
20 Oct 2023
Conferința Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor...
18 Oct 2023 - 20 Oct 2023
Proiectul “Centenar Monica Lovinescu, vocea demnității”...
2 Oct 2023 - 19 Nov 2023
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Weekend record cu 14 spectacole pe 4 scene la Opera Comică...
23 Sep 2023 - 24 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
„Annie JR”, premiera de la început de stagiune la Opera...
22 Sep 2023
Opera Comică pentru copii Bucureşti
TRIADE la Festivalul Internațional „George Enescu” Un trio de...
22 Sep 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact