Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

Suzana si cei doi batrâni de Alessandro Varotari

  • Arta
  • Bucuresti
  • Muzee
  • Expoziţii
Muzeul Naţional de Artă al României

O capodoperă a picturii italiene recent restaurată la MNAR:
Suzana şi cei doi batrâni de Alessandro Varotari

Vineri, 16 septembrie 2011, la Muzeul Naţional de Artă al României, în cadrul Galeriei de Artă Europeană, a avut loc vizita oficială a Preşedintelui Republicii Italia, E.S. Domnul Giorgio Napolitano, cu prilejul inaugurării tabloului Suzana şi cei doi bătrâni de Alessandro Varotari, restaurat recent de specialiştii muzeului, cu sprijinul financiar al S.C. Pirelli Tyres Romania S.R.L.

Pictorul Alessandro Varotari (Padova, 1588 – Veneţia, 1649), cunoscut şi sub numele de Il Padovanino, este un reprezentant al manierismului târziu şi al barocului timpuriu, fiind influenţat de maeştrii şcolii veneţiene de pictură Tiţian şi Paolo Veronese.

Lucrarea, provenind din colecţia Muzeului Toma Stelian, a fost atribuită iniţial lui Tiţian, apoi unui discipol al acestuia, până la identificarea autorului ca fiind Varotari, ipoteză impusă definitiv în 1988.
Pictura ilustrează un episod din Vechiul Testament (Istoria Suzanei 1:15-23) - scena în care frumoasa şi credincioasa Suzana, fiica lui Helcia şi soţia bogatului Ioachim, este surprinsă de doi bătrâni în timp ce se îmbăia.
Motivul abordat este cel al nudului amplasat într-un cadru natural, specific picturii veneţiene, în compoziţie fiind inserate şi simboluri ale feminităţii şi castităţii, precum bazinul cu apă şi micul vas de metal cu capac. Poziţia torsionată a nudului, cu forme sculpturale şi gesturi reţinute este caracteristică stilului artistului, iar chipul Suzanei sugerează idealul clasic al Antichităţii.

 

  • Share/Save

Stiri Arta

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
LOST SIGNAL. Intervenții: Miki Velciov la Muzeul Național al...
19 Oct 2023 - 25 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
Cadourile lui Nicolae Ceaușescu, care au parcurs „Drumul...
27 Sep 2023
Expoziția „Nicolae Grigorescu, pictor al ethosului românesc...
24 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Ziua cinematografelor la MNAR
22 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
LOST SIGNAL. Recuperări: cazul Eugeniei Mureșan
21 Sep 2023 - 15 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
Festivalul Classic for Teens revine cu ediția a IV-a, între...
21 Sep 2023 - 28 Sep 2023
Expoziția de pictură „Porțile sufletului” la Artoteca BMB
21 Sep 2023 - 9 Oct 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact