Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă
Aniversari
Anticariate, librarii
Arhitectura
Arta
Balet
Burse
Casting
Cluburi, cafenele
Comemorari
Concerte
Concursuri
Conferinte
Cursuri
Dans
Dezbateri
Educatie
Emisiuni
Etnografie
Evenimente
Expoziţii
Fashion
Festivaluri
Film
Finantari
Forum
Foto
General
Institutii culturale
interviu
Istorie, arheologie
Jazz & ...
Lansari de carte
Lansari de disc
Lectură
Licitaţii
Mapamond
Muzee
Muzica
Premiere
Premii
Programe pentru adolescenti
Programe pentru copii
Programe pentru familii
Proiecte
Proiecţii
Publicatii
Seminare
Simpozion
Spectacole
Sport
Tabăra de creaţie
Targuri
Teatru
Turnee
Vernisaje
Workshops

Vernisaj la PALATUL PARLAMENTULUI / Opening at THE PALACE OF PARLIAMENT

  • Arta
  • Muzee
  • Expoziţii
  • Vernisaje
Muzeul Naţional de Artă Contemporană al României

VERNISAJ: 20 APRILIE 2016, ora 19:00
OPENING: APRIL 20, 2016, 7pm

MNAC - PALATUL PARLAMENTULUI / THE PALACE OF PARLIAMENT

Forme în timp – viitorul nostalgiei
Partener: Deutsche Telekom (DE)
Curatori: Adriana Oprea, Nathalie Hoyos, Rainald Schumacher

Artişti: Mihuț Boșcu-Kafchin, Yane Calovski, Stanisław Dróżdż, Ksenia Gnilitska, Igor Grubić, Aneta Grzeszykowska, Nilbar Güres, Petrit Halilaj, Vladimir Houdek, Pravdoliub Ivanov, Ali Kazma, Šejla Kamerić, Lesia Khomenko, Genti Korini, Eva Kotátková, Zofia Kulik, Vlado Martek, Radenko Milak, Sükran Moral, Ciprian Mureşan, Vlad Nancă, Ioana Nemeș, Paulina Ołowska, Roman Ondák, Dan Perjovschi, Agnieszka Polska, Tobias Putrih, Nedko Solakov, Mladen Stilinović

Coordonator MNAC: Irina Radu
Arhitect: Attila Kim
20.04 - 9.10.2016
Etaj 1

Forme în timp – viitorul nostalgiei prezintă lucrări din Colecţia de Artă Telekom, o colecţie tânără fondată în 2010 şi interesată de arta contemporană din estul şi sud-estul Europei. Expoziţia plasează lucrări de artă recente alături de lucrări de importanţă istorică ale deceniilor anterioare şi evidenţiază aspectul pregnant narativ al artei Europei de Est. Creând o relaţie între istoriile ţărilor est-europene, discursul individual şi personal al artiştilor selectaţi relevă atât o angajare în trecut, cât şi o viziune asupra viitorului. Ceea ce le caracterizează pe ambele este o reflecţie asupra modului în care istoria este construită şi transformată. (Nathalie Hoyos, Rainald Schumacher)


Shape of Time - Future of Nostalgia
Partner: Deutsche Telekom (DE)
Curators: Adriana Oprea, Nathalie Hoyos, Rainald Schumacher

Artists: Mihuț Boșcu-Kafchin, Yane Calovski, Stanisław Dróżdż, Ksenia Gnilitska, Igor Grubić, Aneta Grzeszykowska, Nilbar Güres, Petrit Halilaj, Vladimir Houdek, Pravdoliub Ivanov, Ali Kazma, Šejla Kamerić, Lesia Khomenko, Genti Korini, Eva Kotátková, Zofia Kulik, Vlado Martek, Radenko Milak, Sükran Moral, Ciprian Mureşan, Vlad Nancă, Ioana Nemeș, Paulina Ołowska, Roman Ondák, Dan Perjovschi, Agnieszka Polska, Tobias Putrih, Nedko Solakov, Mladen Stilinović

MNAC Coordinator: Irina Radu
Architect: Attila Kim
April 20 – October 9
First floor

Shape of Time – Future of Nostalgia presents works from the Art Collection Telekom, a young collection founded in 2010 with a focus on contemporary art from Eastern and South-Eastern Europe. The exhibition places recent works alongside important historical works from previous decades, while emphasizing the strong narrative quality of Eastern European art. By relating the histories of Eastern Europe countries, the individual and personal stories of the selected artists reveal both an engagement with the past and a vision of the future. They are ultimately characterized by a reflection on how history is constructed and modified. (Nathalie Hoyos, Rainald Schumacher)


DADA.RO
Curator: Radu Stern
Artists: Victor Brauner, B. Fundoianu, Marcel Iancu, Paul Păun, Tristan Tzara, Ion Vinea (Prima parte până pe 26.06.2016)
MNAC Coordinator: Irina Radu
Architect: Attila Kim
20.04 – 9.10.2016
Etajul 2

Într-un articol celebru, „Urmuz-Dada-Suprarealism" (Contimporanul, nr. 71, 1926) Ion Vinea încerca să stabilească o „filiațiune" în care autorul absurdist Demetru Demetrescu –Buzău devenea precursorul insurecției de la Cabaretul Voltaire. Această teză, invalidată de cronologie, voia în primul rînd să impună o origine autohtonă a artei și literaturii de avangardă, care apărea, din acestă perspectivă, drept un produs de „export" și nu de „import". Cu toate acestea, dacă plaiul mioritic nu a fost locul de naștere veritabil al mișcării Dada, Bucureștiul poate pretinde la un loc semnificativ pe harta avangărzii europene. O serie de piese rare, extrase din depozitele Muzeului Literaturii Române și Bibliotecii Academiei Române, dar și din importante colecții private, o dovedesc cu prisosință. (Radu Stern)


DADA.RO
Curator: Radu Stern
Artists: Victor Brauner, B. Fundoianu, Marcel Iancu, Paul Păun, Tristan Tzara, Ion Vinea (First part – until 26 June, 2016)
MNAC Coordinator: Irina Radu
Architect: Attila Kim
April 20 - October 9, 2016
Second floor

In a famous article Urmuz-Dada-Surrealism, published in Contemporanul magazine (no. 71, 1926), Ion Vinea tried to establish a connection by which Demetru Demetrescu Buzău, the absurdist writer, was a forerunner of the insurrection at Cabaret Voltaire. The approach, invalidated by chronology, intended to lend an autochtonous origin to the avant-garde art and literature, turning it into an “exported”, and not “imported”, product. Nevertheless, even if Romania was not the actual birthplace of Dada, Bucharest can claim a significant place in the European avant-garde movement. A number of pieces from the Museum of Romanian Literature and the Library of the Romanian Academy but also from important private collections stand proof to it. (Radu Stern)


CASA CAUTĂ UN AMIRAL DE ÎNCHIRIAT
Curator: Marie Bechetoille
Artiști: Åbäke, Boris Achour, A Constructed World, Madeleine Aktypi, Karina Bisch, Antonia Carrara, Antonio Contador, Pauline Curnier Jardin, David Evrard, Seulgi Lee, Jeanne Moynot, Guillaume Pellay & Yoan Sorin, Matteo Rubbi, Biroul de Cercetări Melodramatice, Julien Tiberi, Valentina Traïanova, Giuliana Zefferi
Coordonator MNAC: Antigona Silvia Rogozea
Arhitect: Attila Kim
20.04 - 9.10.2016
Etaj 2

„Nerăbdarea de a trăi era mare, dezgustul era direcționat împotriva tuturor formelor de civilizație modernă, a însăși fondării acesteia, a limbajului, iar revolta lua forme în care grotescul și absurdul prevalau asupra valorilor estetice.”
Tristan Tzara, Discuție cu Georges-Ribemont Dessaignes, 1958

În 1916, seratele de la Cabaret Voltaire inaugurau ceea ce avea să devină Dada: „nelimitat, ilogic, etern [1]". Dadaiștii afirmau un elan al vieții, pe cel al revoltei, negației și deriziunii sub orice formă. Ca ecou al acestei stări de spirit, expoziția „Casa caută un amiral de închiriat” reunește în jur de douăzeci de artiști contemporani, care îmbină performance-ul, sculptura, pictura și poezia. Ca în poemul simultan L'Amiral cherche une maison à louer [2] (Amiralul caută o casă de închiriat), mai multe limbaje se suprapun. Cuvinte, sunete, gesturi și personaje compun un ansamblu poetic și eclectic. Lucrările invită spectatorul să imagineze, să producă sau să reconstituie acțiuni trecute și viitoare. Spontaneitatea și hazardul creează ficțiuni în care spirite grotești apar și dispar, schimbându-și încontinuu chipul și vocea. (Marie Bechetoille)

Programul performanțelor
20.04.2016 / 19:30 - 21:00

Karina Bisch, Le Témoin (extrait)
Pauline Curnier Jardin, Big Hot Lava With Legs (Lavă Mare, Fierbinte, cu Picioare)
Jeanne Moynot, Farfouillette
Guillaume Pellay & Yoan Sorin, Feeling The Shape Like The Donkey Plays Guitar (Simțind
Forma așa cum Măgarul Cântă la Chitară)
Biroul de Cercetări Melodramatice, The Game of Giving and Asking for Reasons
(Jocul de a Oferi și Pretinde Motive)
Valentina Traïanova, Danse de la sorcière (Dansul vrăjitoarei)

------------------------
[1] Marcel Janco, Dada créateur, monographie d'un mouvement, Teufen, 1961. p.27.
[2] L'Amiral cherche une maison à louer, poem pentru trei voci de Tristan Tzara, Marcel Iancu și Richard Huelsenbeck, 1916.


THE HOUSE IS LOOKING FOR AN ADMIRAL TO RENT
Curator: Marie Bechetoille
Artists: Åbäke, Boris Achour, A Constructed World, Madeleine Aktypi, Karina Bisch, Antonia Carrara, Antonio Contador, Pauline Curnier Jardin, David Evrard, Seulgi Lee, Jeanne Moynot, Guillaume Pellay & Yoan Sorin, Matteo Rubbi, The Bureau of Melodramatic Research, Julien Tiberi, Valentina Traïanova, Giuliana Zefferi
MNAC Coordinator: Antigona Silvia Rogozea
Architect: Attila Kim
April 20 – October 9, 2016
Second floor

“The Impatience to live was great, the disgust applied to all forms of so-called modern civilisation, to its foundation itself, to logic, to language, and the revolt took shapes in which the grotesque and the absurd largely prevailed over aesthetic values.”
Tristan Tzara, Interview with Georges-Ribemont Dessaignes, 1958

In 1916, the soirees at the Cabaret Voltaire inaugurated what would become Dada: “unlimited, illogical and eternal” [1]. The dadaists asserted an urge to live, through revolt, negation and derision of all sorts. As an echo to this state of mind, the exhibition “The House Is Looking For An Admiral To Rent” gathers twenty or so contemporary artists who combine performance, sculpture, painting and poetry. As in the simultaneous poem L’Amiral cherche une maison à louer [2] (The Admiral Is Looking For A House To Rent), several languages are superimposed. Words, sounds, gestures and characters compose a poetic and eclectic ensemble. The works invite spectators to imagine, produce or reenact past and future actions. Through spontaneity and chance, fictions are being deployed so that may appear and disappear the grotesque spirits who never cease to change faces and voices. (Marie Bechetoille)

Performance program
April 20, 2016 / 7.30pm – 9pm

Karina Bisch, Le Témoin (extrait) (no translation for this title)
Pauline Curnier Jardin, Big Hot Lava With Legs
Jeanne Moynot, Farfouillette
Guillaume Pellay & Yoan Sorin, Feeling The Shape Like The Donkey Plays Guitar
The Bureau of Melodramatic Research, The Game of Giving and Asking for Reasons
Valentina Traïanova, Danse de la sorcière (The Witches' Dance)

------------------------
[1] Marcel Janco, Dada créateur, monographie d'un mouvement, Teufen, 1961. p.27.
[2] L'Amiral cherche une maison à louer, poem for three voices by Tristan Tzara, Marcel Janco and Richard Huelsenbeck, 1916.


Orașe românești în declin
Curator: Ilinca Păun Constantinescu
Arhitecți: Iulia Curiman, Alexandru Păun, Laura Popa-Florea
Grafică: Gabriela Belcineanu
Parteneri: ATU (Asociația pentru Tranziția Urbană), Asociația ideilagram
Coordonator MNAC: Daniela Calciu
Finanțatori: Administrația Fondului Cultural Național; Ambasada Germaniei la București
Proiect câștigător al Apelului de proiecte MNAC 2014
20.04 - 9.10.2016
Etaj 3

Expoziția Orașe în declin vorbește despre declinul și contracția orașelor românești ca fenomen de amploare. Datele statistice arată că majoritatea orașelor din România, de varii dimensiuni și tipologii (orașe mici turistice, industriale, orașe cu profil agricol, orașe-port la Dunăre) se confruntă astăzi cu diferite tipuri de declin: socio-cultural, economic, fizic, demografic. Jumătate din orașele țării au în acest moment cu o cincime de locuitori mai puțin decât în 1990, însă problematicii shrinking îi este încă acordată puțină importanță, cu toate că de la teoretizarea în spațiul germanic a acestui fenomen a trecut deja mai bine de un deceniu.
Shrinking Cities în România reprezintă o premieră în discutarea și aducerea la lumină a acestui fenomen acut și omniprezent, pe care îl prezintă sub o formă inteligibilă, atractivă și interactivă, vizând în final o percepție pozitivă asupra unui fenomen negativ.

ARTIȘTI:
Artiști permanenți expoziție:
„Planeta Petrila” // instalații fotografice și video, obiecte și evenimente conexe // Ion Barbu
// proiect transmedia // Andrei Dăscălescu
„Fenomenul” // instalație fotografică și de obiect // Tudor Constantinescu și ideilagram
„Site under Construction” // instalație video // Mihai Sima, Andreea Iancu, Raluca Sabău, Stejara Timiș, Anca Trestian
„Post-Industrial Stories” // proiect fotografic// Ioana Cîrlig și Marin Raica
„ CASA de CULTURĂ nu e aCASĂ” // instalație// Irina Tulbure, Andreea Chirică, Celia Ghyka, Alex Călin și Asociația «cu a mic»
„Cinema, mon Amour” // film documentar // Alexandru Belc (70min)
„Waiting for August”// film documentar // Teodora Ana Mihai (88min)

Evenimente conexe:
20 aprilie: Fanfara de la Petrila
28 mai: TEATRUL subPĂMÂNT. VALEA JIULUI DUPĂ 1989
17 iunie: Trupa de teatru „Auăleu”, Timișoara // Ferma
Iulie: LABORATOR BRĂILA - Abordări alternative ale periferiilor urbane în cadrul unui Shrinking City (B-LAB) / This place is pretty good (locuri bune în Shrinking Cities)
Iulie: Proiecții de film UrbanEye
August: Proiecția întreagă a documentarului „Waiting for August”și dezbatere
Septembrie: Proiecția întreagă a documentarului „Cinema, mon Amour”și dezbatere
Octombrie: Masă rotundă internațională
Noiembrie: Lansarea catalogului extins al expoziției


Shrinking Cities in Romania
Curator: Ilinca Păun Constantinescu
Architects: Iulia Curiman, Alexandru Păun, Laura Popa-Florea
Graphics: Gabriela Belcineanu
Partners: ATU (The Association for Urban Transition), IDEILAGRAMAssociation
MNAC Coordinator: Daniela Calciu
Financed by: The Administration of the National Cultural Fund; Deutsche Botschaft Bukarest
Winner of the MNAC 2014 Call for Projects
April 20 - October 9, 2016
Third floor

The "Shrinking Cities in Romania” exhibition discusses the shrinkage of Romanian cities, as a widespread phenomenon. Statistical data show that most Romanian cities are facing various types of decline: socio-cultural, economic, physical, demographic. Half of the country’s cities currently have 20% fewer residents than in the 1990s. This phenomenon is insufficiently discussed, although more than a decade has passed since it was first theorized by German researchers.
Shrinking Cities in Romania is a pioneering initiative to raise awareness about an acute and pervasive, yet too little discussed matter, which is presented in an attractive and interactive formulation, aiming to create a positive perspective on a negative phenomenon.

ARTISTS:
Permanent artists in the exhibition:
„ Petrila Planet” // photographic and video installations, connected events // Ion Barbu
// transmedia project // Andrei Dăscălescu
„the Phenomenon” // photographic installation and object // Tudor Constantinescu and ideilagram
„Site under Construction” // video installation // Mihai Sima, Andreea Iancu, Raluca Sabău, Stejara Timiș, Anca Trestian
„Post-Industrial Stories” // photographic project // Ioana Cîrlig and Marin Raica
„The House of Culture.WhoSe Home?” // installation // Irina Tulbure, Andreea Chirică, Celia Ghyka, Alex Călin and Asociația «cu a mic»
„Cinema, mon Amour” // documentary // Alexandru Belc (70min)
„Waiting for August”// documentary // Teodora Ana Mihai (88min)

Connected Events:
April, 20: The Brass Band from Petrila
May, 28: Underground Theatre. The Jiu Valley after 1989
June, 17: „Auăleu” Theatre, Timișoara // The Farm
July: Romanian-Norwegian architecture workshop: BRĂILA LABORATORY - This place is pretty good (an alternative approach on a Shrinking City);
July: UrbanEye film nights
August: Screening of the documentary „Waiting for August”; debate
September: Screening of the documentary „Cinema, mon Amour”; debate
October: International conference
November: Exhibition Catalogue Launch (extended version)


A doua lege
Artiști: Carmen Dobre-Hametner (RO-DE), Suk Kuhn Oh (KR)
Curatori: Diana Marincu și Anca Verona Mihuleţ
Capitolul III al proiectului expozițional în șase părți „Punctul alb şi cubul negru”
Coordonator MNAC: Mălina Ionescu
Arhitect: Attila Kim
Proiect câștigător al Apelului de proiecte MNAC 2014
20.04 – 26.06.2016
Etaj 4

Expoziţia A doua lege este o expoziţie de tip laborator, clădită cu multă intensitate, menită să creeze puţină dezordine la nivelul vizualităţii şi al modului în care privim identitatea, identificarea şi memoria prin intermediul a două canale distincte – documentarea comunităţii Furry realizată de Carmen Dobre-Hametner şi re-enacmentul fotografic al unor momente importante din istoria modernă a Coreei de Sud conceput de Suk Kuhn Oh. Acţiunea prezentării are un ritm specific, prin creşterile şi scăderile de tensiune, asemenea unei piese de teatru. La un moment dat, aproape avem impresia că există o distincţie între personajele pozitive şi cele negative prezentate în lucrări sau între identitatea privată și cea publică asumată de personaje, impresie care se continuă şi în expoziţie.

Prezenţa lui Suk Kuhn Oh în România este susţinută de Oraşul Metropolitan Incheon, de Fundaţia Incheon pentru Arte şi Cultură şi de Consiliului Artistic Coreea, ca parte a programului de cooperare regională.

Această expoziţie va fi urmată de capitolul patru al proiectului, Fortăreaţa solitudinii din pădurea sfântă a zgomotului etern, un dialog între lucrările Larisei Sitar (RO) şi ale lui Roman Štětina (CZ), care se va deschide pe data de 7 iulie.


The Second Law
Artists: Carmen Dobre-Hametner (RO-DE), Suk Kuhn Oh (KR)
Curated by: Diana Marincu and Anca Verona Mihuleț
Chapter III of “The White Dot and The Black Cube”, an exhibition project in six parts
MNAC Coordinator: Mălina Ionescu
Architect: Attila Kim
Winner of the MNAC 2014 Call for Projects
April 20 – June 26, 2016
Fourth floor

Conceived as a laboratory-type exhibition, The Second Law is a project constructed with high intensity, aiming to cause a little upheaval at the level of visuality, a little disorder in the way we see identity, identification and memory. To this end, it uses two distinct channels – the documentation of the practices of the Furry community as undertaken by Carmen Dobre-Hametner and the photographic re-enactment of important moments in the modern history of South Korea, as conceived by Suk Kuhn Oh. Owing to the increases and decreases of tension, the action of the presentation acquires a specific rhythm, like a dramatic performance. At a certain point, we are almost under the impression that there is a distinction between the positive and negative characters featuring in the exhibits, or between the private and public identity that the characters assume. This impression is carried forward into the exhibition.

The presence of Suk Kuhn Oh in Romania is supported by Incheon Metropolitan City, Incheon Foundation for Arts and Culture and Arts Council Korea, as part of the regional cooperation project.

This exhibition will be followed by the fourth chapter of the project, The Fortress of Solitude from the holy wood of eternal noise, featuring two artists – Larisa Sitar (RO) and Roman Štětina (CZ) – opening on the July 7.

 

  • Share/Save

Stiri Arta

Elite Art Gallery sprijină tinerii artiști și anunță lansarea...
15 Nov 2023
Elite Art Gallery
Propuneri evenimente ale Uniunii Artistilor Plastici din...
22 Oct 2023
LOST SIGNAL. Intervenții: Miki Velciov la Muzeul Național al...
19 Oct 2023 - 25 Oct 2023
Muzeul Ţăranului Român
Cadourile lui Nicolae Ceaușescu, care au parcurs „Drumul...
27 Sep 2023
Recomandări ale Uniunii Artistilor Plastici din Romania - 18...
24 Sep 2023
Expoziția „Nicolae Grigorescu, pictor al ethosului românesc...
24 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Ziua cinematografelor la MNAR
22 Sep 2023
Muzeul Naţional de Artă al României
Festivalul Classic for Teens revine cu ediția a IV-a, între...
21 Sep 2023 - 28 Sep 2023
Expoziția de pictură „Porțile sufletului” la Artoteca BMB
21 Sep 2023 - 9 Oct 2023
Horia Bojin @ Galeria Brăteanu din Timişoara
21 Sep 2023
mai multe
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact