Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă Actori

Stiri Constantin Cotimanis

Constantin Cotimanis

Bătrânul

  • Bogdan Corşatea
  • Cătălin Coman
  • Cătălin Panaite
  • Catrinel Dumitrescu
  • Constantin Cotimanis
  • Cristina Păun
  • Emil Hossu
  • Gabriel Răuţă
  • George Ivu
  • Ion Marinescu Ţurlă
  • Ion Marinescu Ţurlă
  • Ionuţ Anghel
  • Maxim Gorki
  • Mihaela Petre
  • Mihaela Subţirică
  • Oana Bărbuceanu
  • Raluca Gheorghiu
  • Raluca Jugănaru
  • Teodora Stanciu
  • Veronika Lazarovici
  • Anca Bejenaru
  • Constantin Cotimanis
Maxim Gorki
Teatrul: 
Teatrul Nottara
Regia: 
Catrinel Dumitrescu
Cu: 
Teodora Stanciu
Cu: 
Constantin Cotimanis
Cu: 
Anca Bejenaru
Cu: 
Gabriel Răuţă
Cu: 
Raluca Gheorghiu
Cu: 
Emil Hossu
Cu: 
Mihaela Subţirică
Cu: 
Cătălin Panaite
Cu: 
Bogdan Corşatea
Cu: 
Ionuţ Anghel
Cu: 
Ion Marinescu Ţurlă
Cu: 
Cristina Păun
Cu: 
Raluca Jugănaru
Cu: 
Oana Bărbuceanu
Cu: 
Veronika Lazarovici
Cu: 
Cătălin Coman
Cu: 
George Ivu
Scenograf: 
Constantin Cotimanis
Costume: 
Mihaela Petre
Muzica: 
Ion Marinescu Ţurlă
Premiera: 
28 Nov 2007

Traducerea: Ema Beniuc
Adaptarea: Catrinel Dumitrescu

Proiect iniţiat şi coordonat de Catrinel Dumitrescu.

«Lumea mică de pe scenă este reflectarea lumii mari, cu problemele ei: sărăcia spirituală, fuga de răspundere, cruzimea nepăsătoare a relaţiilor dintre oameni, banul – centrul lumii, „lucrările sociale” în favoarea înfometaţilor, frica oamenilor de oameni (ajunşii îşi construiesc garduri înalte ca să fie apăraţi, „ridică ziduri între ei şi Dumnezeu”), frica ce-şi are fundament nu doar în realitate, ci şi în TRECUT… şi toate astea într-o poveste ruseşte copleşită de gânduri triste la care s-ar putea să şi plângem cu lacrimi „zgârcite de mujic”… aşa că….
Dă-ne nouă, Doamne, lacrimi să plângem şi ţinere de minte să nu uităm că nu suntem fără de moarte.”»

(Catrinel Dumitrescu)
 

Nu se ştie cum

  • Bartha Joszef
  • Dobre Kothay Judit
  • Dragoş Muscalu
  • Luigi Pirandello
  • Marius Stănescu
  • Rareş Pârlog
  • Ada Navrot
  • Adrian Dumitrescu
  • Catrinel Dumitrescu
  • Claudiu Bleonţ
  • Constantin Cotimanis
  • Bocsardi Laszlo
Luigi Pirandello
Teatrul: 
Teatrul Nottara
Regia: 
Bocsardi Laszlo
Cu: 
Marius Stănescu
Cu: 
Claudiu Bleonţ
Cu: 
Constantin Cotimanis
Cu: 
Catrinel Dumitrescu
Cu: 
Ada Navrot
Cu: 
Dragoş Muscalu
Cu: 
Rareş Pârlog
Cu: 
Adrian Dumitrescu
Scenograf: 
Bartha Joszef
Costume: 
Dobre Kothay Judit

Traducerea: Adina Teodorescu

Adaptarea scenica: Alice Georgescu

Nu se stie cum (1935) este una dintre ultimele opere ale lui Luigi Pirandello (1867-1936), laureat al Premiului Nobel pentru Literatura, cu un an inaintea scrierii piesei.

Complexa teorie pirandelliana a dedublarii se regaseste si in aceasta opera tarzie:

"Exista suflete nelinistite, aproape intr-o stare de continua topire, care refuza sa se inchege la loc, sa incremeneasca in cutare sau cutare forma de personalitate. Dar chiar si pentru cele mai linistite, care s-au topit intr-o forma sau alta, topirea e mereu posibila: fluxul vietii exista in toti."

Hangiţa

  • Carlo Goldoni
  • Crenguţa Hariton
  • Daniela Minoiu
  • Tino Geirun
  • Valeriu Preda
  • Adrian Văncică
  • Alexandru Jitea
  • Anca Bejenaru
  • Constantin Cotimanis
Carlo Goldoni
Teatrul: 
Teatrul Nottara
Regia: 
Tino Geirun
Cu: 
Alexandru Jitea
Cu: 
Constantin Cotimanis
Cu: 
Valeriu Preda
Cu: 
Crenguţa Hariton
Cu: 
Daniela Minoiu
Cu: 
Anca Bejenaru
Cu: 
Adrian Văncică

O hangita frumoasa (Mirandolina), un marchiz sarac (dar mandru), un conte bogat (care imparte cadouri) si un cavaler misogin (care declara ca nu se va lasa prins in mrejele vreunei femei)! Fara indoiala, este vorba de o comedie italiana a secolului al XVIII-lea.

Desi este curtata de contele D'Albafiorita si de marchizul di Forlipopoli, atentia Mirandolinei este atrasa de cavalerul di Ripafratta.

Dar, cum siguranta, dragostea si viclenia femeilor nu s-a schimbat in ultimele doua secole, drept urmare pare aproape imposibil sa nu apreciem aceasta piesa atemporala, privind-o pur si simplu ca pe o comedie de situatie si de caracter.

Despre "Hangita", Carlo Goldoni scria in "Memoriile": "fara a o citi n-ai crede ca planurile, demersurile si triumful Mirandolinei pot izbandi intr-un rastimp de douazeci si patru de ore. Am fost poate lingusit in Italia, dar toti m-au incredintat ca nu scrisesem pana atunci nimic mai firesc si mai bine condus si ca actiunea piesei e completa si sustinuta in chip desavarsit".

 
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact