Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă Actori

Stiri Dorina Nemeş

Dorina Nemeş

Neînţelegerea

  • Albert Camus
  • Ciprian Vultur
  • Cristian Ioan
  • Dorina Nemeş
  • Dorina Nemeş
  • Klara Labancz
  • Raluca Mara
  • Stelian Roşian
  • Adriana Vaida
Albert Camus
Teatrul: 
Teatrul de Nord - Satu Mare
Regia: 
Cristian Ioan
Cu: 
Dorina Nemeş
Cu: 
Dorina Nemeş
Cu: 
Raluca Mara
Cu: 
Adriana Vaida
Cu: 
Ciprian Vultur
Cu: 
Stelian Roşian
Scenograf: 
Klara Labancz
Premiera: 
7 Apr 2013

de Albert Camus

Regia: Cristian Ioan

Scenografia: Klara Labancz
Coregrafia: Gabriela Tănase
Distribuţia:
Martha – Dorina Nemeş
Maria – Raluca Mara
Mama – Adriana Vaida
Jan – Ciprian Vultur
Bătrânul Servitor – Stelian Roşian
 
Acum 60 de ani, un mare scriitor francez (care ar fi împlinit acum 100 de ani) a scris una dintre cele mai triste, ciudate şi năucitoare piese de teatru. Scriitorul s-a numit Albert Camus iar numele piesei este „Neînţelegerea”. Povestea se apropie foarte mult de ceea ce astăzi apare inscripţionat tot mai des pe ecranele televizoarelor înaintea unor filme, când ni se anunţă că vom vedea un ”thriller” - dar nu intenţionez să o spun aici pentru a nu strica surpriza spectatorilor. Sigur este că a fost inspirată după o istorie reală petrecută la începutul secolului trecut în Bohemia cea umedă şi întunecoasă - o provincie cehă foarte apropiată de Germania - într-un orăşel pictat parcă de Hieronymus Bosch. Dacă nu m-aş feri  de comparaţii nepotrivite aş spune că tema acestui text, prin întrebările existenţiale pe care le propune, prin căutarea disperată a divinităţii şi rostului omului pe lume, se apropie de marile tragedii umane descrise de Shakespeare în „Hamlet” sau Goethe în „Faust”. 
Împreună cu o echipă de actori foarte înzestraţi - Dorina Nemeş, Adriana Vaida, Raluca Mara, Ciprian Vultur şi Stelian Roşian - într-un decor de castel gotic imaginat de Klara Labancz şi pe acordurile melodiei „Avant de mourir” a lui Georges Boulanger interpretată de maestrul Rudolf Fatyol - vă invităm să participaţi la această aventură artistică pe care noi, realizatorii ei, o iubim foarte mult şi o considerăm deosebit de importantă pentru peisajul teatral actual.  (Cristian  Ioan)
 
 

 

Jocul vieţii şi al morţii în deşertul de cenuşă

  • Alexandru Radu
  • Andrei Mihalache
  • Ciprian Vultur
  • Dorina Nemeş
  • Dorina Nemeş
  • Gabriel Duţu
  • Horia Lovinescu
  • Radu Botar
Horia Lovinescu
Teatrul: 
Teatrul de Nord - Satu Mare
Regia: 
Andrei Mihalache
Cu: 
Dorina Nemeş
Cu: 
Radu Botar
Cu: 
Dorina Nemeş
Cu: 
Ciprian Vultur
Cu: 
Gabriel Duţu
Scenograf: 
Alexandru Radu
Premiera: 
14 Mar 2010

Următoarea premieră a secţiei române reprezintă redescoperirea unei capodopere a dramaturgiei naţionale contemporane, piesa lui Horia Lovinescu fiind aproape interzisă până acum douăzeci de ani. Jocul vieţii şi al morţii în deşertul de cenuşă este un spectacol despre sfârşitul lumii (oricând posibil) şi despre un alt început (mereu amânat).

Este o poveste despre cum devenim - de când ne naştem - nişte Robinsoni Crusoe exilaţi pe insulele din sufletul fiecăruia şi cum ne căutăm cu disperare toată viaţa câte un Vineri. Trupa sortită să se măsoare cu acest text este alcătuită din: Radu Botar, Dorina Nemeş, Ciprian Vultur şi Gabriel Duţu. Roluri copleşitoare pentru actori minunaţi.

Ocean mare

  • Ágnes Lörincz
  • Alessandro Baricco
  • Ciprian Vultur
  • Dorina Nemeş
  • Dorina Nemeş
  • Eliza Labancz
  • Ionuţ Oprea
  • Mihai Dămăcuş
  • Ovidiu Caiţa
  • Radu Botar
  • Rappert Gábor
  • Renata Heidel
Alessandro Baricco
Teatrul: 
Teatrul de Nord - Satu Mare
Regia: 
Ovidiu Caiţa
Cu: 
Dorina Nemeş
Cu: 
Ágnes Lörincz
Cu: 
Radu Botar
Cu: 
Dorina Nemeş
Cu: 
Ciprian Vultur
Cu: 
Ionuţ Oprea
Cu: 
Rappert Gábor
Cu: 
Mihai Dămăcuş
Cu: 
Renata Heidel
Scenograf: 
Eliza Labancz
Premiera: 
13 Dec 2009

Scriitor italian contemporan, ziarist, critic muzical, profesor de tehnică a naraţiunii, actor, regizor, conducător de emisiuni radiofonice şi de televiziune, Alessandro Baricco şi-a câştigat notorietatea mai ales prin romanele sale şi în primul rând cu Novecento. În 1993 publică Ocean Mare, roman care s-a bucurat de un mare succes internaţional.

Scrierile lui Baricco se află la graniţa dintre naraţiune şi filosofie, dintre povestire şi teatru; este poetul care scrie cele mai minunate povestiri iar dacă uneori cuvintele sale sau sensul din spatele versului sunt dificil de pătruns şi firul povestirii pare să-ţi scape, e imposibil să nu recunoşti că tocmai ai citit o poezie magică.

Ovidiu Caiţa revine în această stagiune la Baricco, după succesul cu Novecento, despre care critica spunea că este „un spectacol-periplu prin toate genurile pe care le poate performa un actor, unul dintre cele mai bune one-man-show-uri din România la ora actuală” (Cristina Rusiecki în „Adevărul literar-artistic”, februarie 2006).

Se întâlnesc undeva la un han, la malul mării, personaje ciudate care caută: salvarea, izbăvirea, începuturi şi sfârşituri, vindecarea, răzbunarea. Întrebările aşteaptă răspunsuri. Răspunsurile aşteaptă întrebări. Şi totul se termină la un pas dincolo de explicaţii.

Distribuţia:
Ágnes Lörincz, Radu Botar, Dorina Nemeş, Ciprian Vultur, Ionuţ Oprea, Rappert Gábor, Mihai Dămăcuş, Renata Heidel, Tudor Crimu, Luca Medieşan, Camelia Rus, Carol Erdös, Ciprian Cosma, Tibor Szekely, Vlad Mureşan

Gaiţele

  • Alexandru Kiriţescu
  • Andrei Mihalache
  • Cristian Dan
  • Cristian Gătina
  • Dana Moisuc
  • Daniela Grad
  • Dorin Ceoarec
  • Dorina Nemeş
  • Dumitru Lupu
  • firma INEDIT
  • Gabriela Tănase
  • Gina Gorea
  • Marcel Mirea
  • Rora Demeter
  • Sorin Reteşan
  • Ştefan Bordea
  • Vasile Blaga
  • Adriana Vaida
  • Alina Negrău
  • Anca Similar
  • Carmen Frăţilă
Alexandru Kiriţescu
Teatrul: 
Teatrul de Nord - Satu Mare
Regia: 
Andrei Mihalache
Cu: 
Rora Demeter
Cu: 
Adriana Vaida
Cu: 
Carmen Frăţilă
Cu: 
Marcel Mirea
Cu: 
Vasile Blaga
Cu: 
Dana Moisuc
Cu: 
Alina Negrău
Cu: 
Daniela Grad
Cu: 
Dorina Nemeş
Cu: 
Dorin Ceoarec
Cu: 
Sorin Reteşan
Cu: 
Anca Similar
Cu: 
Gina Gorea
Cu: 
Ştefan Bordea
Cu: 
Cristian Dan
Scenograf: 
Cristian Gătina
Miscare scenica: 
Gabriela Tănase
Costume: 
firma INEDIT
Muzica: 
Dumitru Lupu

Comedie muzicală,adaptare după Alexandru Kiriţescu Muzica originală - Dumitru Lupu (pe versurile marilor poeţi români) Pregatirea muzicala - Dumitru Lupu si Cristian Dan Multi dintre spectatorii temeinici ai Teatrului de Nord se vor intreba: ce cauta Gaitele intr-un repertoriu de teatru transilvan?! De ce un text plin de: draga, soro, fa, bre, tata, pa-pa, tai-tai, duduie etc... intr-o zona fara aceste particule venite de peste munti, din tarile lui dupe si e multi!?! De ce un spectacol despre zoaiele sufletului, despre nedreptate si intoleranta, chiar daca tinute in penseta comicului? Raspunsuri literare ale autorului sunt multe, unele subintelese, altele risipite in subtexte. Raspunsurile noastre ar fi: actualitatea temei, generalitatea neroziei, si din pacate profunda, inradacinata - de nedezradacinat - bucurie parsiva pentru necazurile caprei vecinului. Intr-o Europa Unita, unde Romania a ramas cu o rana la Portile Orientului, Mitica, miticii si miticismul si-au umplut la refuz plamanii cu aer balcanic si au trecut de mult hotarul regatului, exhalandu-l la granita desfiintata dinspre apusuri. Valorile familiei sunt din ce in ce mai mult barfa, invidia, dispretul si mitocania, in cele mai variate formule bi, tri sau multilingve. Si daca toate acestea au devenit dogme si canoane nationale e semn ca m'iticii au devenit miti'ci. De aceea Gaitele...

Andrei Mihalache, regizorul spectacolului

"Schiller spunea ca inainte de a scrie o piesa de teatru "statea de vorba" cu personajele sale pentru a le defini personalitatea. Regizorul Andrei Mihalache mi-a solicitat o muzica originala pentru "gaitele" sale. Actorii satmareni s-au integrat cu inteligenta vocalitatii cerute de sensurile dramaturgiei muzicale. Repetitiile si inregistrarile noastre au insemnat acumulari calitative, care au usurat memorizarea, intelegerea, permitand actorilor, ca efect secundar, sa nu mai fie dependenti de grafica partiturii. Sunt multumit si fericit. Colectivul a iesit din acest proiect mai antrenat, mai aproape de spectacolul muzical, ca deziderat al actorului total."

Dr. Dumitru Lupu

... La nivel de munca de laborator, crearea de costume de scena intr-un spatiu obisnuit cu realizarea de serii mari vestimentare, ne-a scos din cotidian printr-o abordare noua a problemei in cauza. Daca pentru realizarea unei colectii este suficienta o stare, o idee sau o imagine, documentarea fiind efectuata ulterior, pentru aceasta piesa de teatru am inceput cu familiarizarea cu textul lui Kiritescu, documentarea epocii respective, documentarea brandului prin apelul la arhive, pentru a creiona incet-incet fiecare personaj in parte. Am incercat sa cream fiecarui personaj o identitate solida, cu un background de imagine si statutar bine definit, care sa fie reflectat in hainele pe care le poarta. Fiecare personaj reflecta un moment de istorie, atat diacronic - alaturi de veacul trecut - cat si sincronic cu timpul personal al fiecaruia. Daca am reusit, inseamna ca experimentul a fost un succes: personajele vorbesc (si) prin haine, adaugand un plus de farmec unei comedii cu accente melancolice.

Zita Pop, Cosmin Muresan - design team - S.C. Inedit S.R.L. Satu Mare

 
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact