Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă Coregrafi

Stiri Mălina Andrei

Mălina Andrei

Maria Tănase

  • Aurel Pătraşcu
  • Mălina Andrei
  • Mălina Andrei
  • Mălina Andrei
  • Răzvan Dragu
  • Vasile Malic
  • Claudia Negroiu
Mălina Andrei
Teatrul: 
Centrul Cultural Unesco - Nicolae Bălcescu
Regia: 
Mălina Andrei
Cu: 
Claudia Negroiu
Cu: 
Răzvan Dragu
Scenograf: 
Aurel Pătraşcu
Miscare scenica: 
Mălina Andrei
Muzica: 
Vasile Malic
Premiera: 
13 Nov 2009

 

„Intr-un spectacol de 1,15 h mi-am propus ca prin arta actorului, muzica, arta plastica, videoproiectie sa aduc in fata spectatorilor viata si creatia artistica a celei care a fost si va ramane vesnic o voce unica: Maria Tanase.

Pornind de la interpretarea teatrala (nu in sens peiorativ) pe care o dadea cantecelor sale, m-am gandit ca o actrita si nu o cantareata este singura care ar putea sa traiasca viata si cantecul Mariei Tanase.

Coloana sonora semnata de Vasile Malic va sublinia si va pune in valoare evolutia Mariei de-a lungul timpului, iar negativele vor constitui suportul interpretarii Claudiei Negroiu. Scenografia si costumele semnate de Aurel Patrascu aduc in scena frumusetea si bogatia coloristica a motivelor populare romanesti de pe scoarte, cuverturi, costume si obiectele folosite de taranii nostri.Scenografia picturala coexista pe parcursul spectacolului in dialog cu videoproiectia. Aceasta din urma va constitui «partenerul» care ii va insoti pasii in intoarcerea in timp actritei Claudia Negroiu.“

Mălina Andrei

Menajeria de sticlă

  • Daniel Badale
  • Dorothea Iordănescu
  • Ioan Andrei Ionescu
  • Lia Perjovschi
  • Mălina Andrei
  • Tennessee Williams
  • Valeria Seciu
  • Brânduşa Mircea
  • Cătălina Buzoianu
Tennessee Williams
Teatrul: 
Teatrul Naţional Bucureşti
Regia: 
Cătălina Buzoianu
Cu: 
Valeria Seciu
Cu: 
Ioan Andrei Ionescu
Cu: 
Brânduşa Mircea
Cu: 
Daniel Badale
Scenograf: 
Lia Perjovschi
Miscare scenica: 
Mălina Andrei
Costume: 
Dorothea Iordănescu
Premiera: 
24 Sep 2006

Traducere: Anda Boldur

Asistent regie: Anda Boldur

Secretar literar: Anita Neagu

Ioana şi focul

  • Anca Răduţă
  • Domniţa Ciolacov
  • Dorina Chiriac
  • Dragoş Huluba
  • Gloria Găitan
  • Irina Sârbu
  • Lari Giorgescu
  • Laura Creţ
  • Mălina Andrei
  • Marius Manole
  • Matei Vişniec
  • Mihaela Măcelaru
  • Mircea Florian
  • Puiu Antemir
  • Roxana Florea
  • Simina Constantin
  • Theodora Stanciu
  • Aurelian Bărbieru
  • Cătălina Buzoianu
Matei Vişniec
Teatrul: 
Teatrul de Comedie
Regia: 
Cătălina Buzoianu
Cu: 
Dragoş Huluba
Cu: 
Aurelian Bărbieru
Cu: 
Dorina Chiriac
Cu: 
Laura Creţ
Cu: 
Mihaela Măcelaru
Cu: 
Marius Manole
Cu: 
Irina Sârbu
Cu: 
Simina Constantin
Cu: 
Theodora Stanciu
Cu: 
Domniţa Ciolacov
Cu: 
Gloria Găitan
Cu: 
Lari Giorgescu
Cu: 
Roxana Florea
Scenograf: 
Puiu Antemir
Miscare scenica: 
Mălina Andrei
Costume: 
Anca Răduţă
Muzica: 
Mircea Florian
Premiera: 
18 Oct 2008
Premieră pe ţară


Măşti, păpuşi, marionete: Liana Axinte

Light design: Puiu Antemir şi Sorin Vintilă

Edith

  • Aurel Pătraşcu
  • Dana Porlogea
  • Ioana Bercaru
  • Mălina Andrei
  • Mălina Andrei
  • Mălina Andrei
  • Răzvan Dragu
  • Vasile Malic
  • Claudia Negroiu
Mălina Andrei
Teatrul: 
Teatrul Gestual Art
Regia: 
Mălina Andrei
Cu: 
Claudia Negroiu
Cu: 
Dana Porlogea
Cu: 
Ioana Bercaru
Cu: 
Răzvan Dragu
Scenograf: 
Aurel Pătraşcu
Miscare scenica: 
Mălina Andrei
Muzica: 
Vasile Malic

Asistent scenografie: Dumitru Popescu

Afis: Aurel Pătraşcu

Producator: Fundatia SOCIETA CLUB UNESCO

Spectacol de teatru pentru adulti in limba romana, franceza

Subiect:

Spectacolul subliniaza in mod special relatia dintre Piaf si sora ei dinspre tata, pe nume Simone Berteaut, care a fost singura fiinta cu care marea artista si-a impartit existenta timp de 30 de ani.

Parafrazandu-l pe Jean Cocteau putem spune ca Edith Piaf a avut geniu : "N-a fost niciodata pana la ea o Edith Piaf si alta nu va mai fi niciodata ."

Cu un destin tulburator care ar misca si cele mai impietrite inimi, si cu o voce care odata ascultata nu-ti mai poate iesi din suflet, aceasta celebra cantareata reuseste si acum sa impresioneze, sa tulbure pe cei ce doresc si reusesc sa se apropie de ea, iar locul ei este unul aparte daca ar fi sa intocmim o istorie a sensibilitatii omenirii.

Intr-un spectacol de 1.45h ne-am propus sa ne apropiem cu mult atasament si fidelitate de acest mit, incercand sa recreem atmosfera Parisului interbelic si postbelic, atmosfera ce am extins-o pana incolo de ocean, in America anilor '40 - '60 .

Actritele Claudia Negroiu in rolul Edith Piaf si Dana Porlogea impreuna cu Ioana Bercaru (studenta anul III clasa prof. Virgil Ogaseanu), ambele in rolul Simone Bertaut, incearca sa reconstruiasca intr-o maniera artistica la indemana acelui public spectator avid dupa manifestari culturale de buna calitate, firul existentei celor doua surori, ale caror destine s-au impletit pe parcursul a 30 de ani. Simone a ramas in timp martorul credincios al celebrei artiste atat in momentele ei de epuizare, singuratate, mizerie, cat si in perioadele de ascensiune profesionala sau de implinire de scurta durata, dar foarte intensa, in viata particulara, fiind cea care a cunoscut-o cel mai bine pe Edith, reusind sa ne-o infatiseze atat de viu in cartea dedicata acesteia si care sta la baza scenariului spectacolului nostru, dezvaluindu-ne o Edith in diverse ipostaze: cu credinta ei nepotolita in iubire, avand o forta nemasurata de a trece peste toate si de a se darui cu totul in orice, capabila de o dragoste fara egal fata de meserie si inzestrata cu un curaj nebun in momente de grea cumpana, traind deliberat intr-o asumata si permanenta sinucidere publica.

Existenta celui de-al treilea personaj, prin prestatia actoriceasca a lui Razvan Dragu, da culoare spectacolului si marcheaza momentele de cotitura din viata artistei.

Colaborarea cu actrita Claudia Negroiu face parte din categoria intalnirilor profesionale pe care nu le poti uita usor, ea reusind sa ofere placere si implicit confort atat regizorului cat si colegilor printr-o pregatire temeinica a personajului, prin propria-i prezenta atat de dinamica, spontana in repetitii, si in acelasi timp profunda in construirea propriului rol.

Actrita Dana Porlogea si nu in ultimul rand Ioana Bercaru, inca studenta, s-au ambitionat si ajutat reciproc in rezolvarea propriului personaj, luand exemplul Claudiei in ceea ce priveste seriozitatea in lucru, suplinind lipsa experientei indelungate, cu o daruire totala pe scena.

Razvan Dragu, aspirant doar la aceasta meserie, vine cu o prospetime si alte calitati care motiveaza pe deplin aceasta dorinta si nu e cu nimic mai prejos fata de ceilalti parteneri ai sai in parcursul sau scenic, totusi atat de dificil de dus la capat pentru un tanar care este abia la startul acestei profesii.

Spectacolul nu se doreste a fi unul documentar, chiar daca ofera multa informatie, ci unul prin care sa ajungem direct la inimile spectatorilor pe care sa-i determinam intr-un mod placut si relaxant sa intre cu noi in aceasta poveste atat de reala si atat de fantastica in acelasi timp, atat de dura si tulburatoare daca reusesti sa te contopesti cu personajele ei .

Richard al III-lea se interzice

  • Doru Ana
  • Lorette Enache
  • Luana Drăgoescu
  • Mălina Andrei
  • Matei Vişniec
  • Mihaela Zamfirescu
  • Mihai Bisericanu
  • Mihai Madescu
  • Mircea Florian
  • Petre Lupu
  • Raluca Botez
  • Ştefan Ruxanda
  • Valeria Ogăşanu
  • Virgil Ogăşanu
  • Alexandra Ioniţă
  • Alin Olteanu
  • Anca Sigartău
  • Cătălin Babliuc
  • Coca Bloos
  • Cătălina Buzoianu
Matei Vişniec
Teatrul: 
Teatrul Bulandra
Regia: 
Cătălina Buzoianu
Cu: 
Doru Ana
Cu: 
Coca Bloos
Cu: 
Cătălin Babliuc
Cu: 
Anca Sigartău
Cu: 
Mihai Bisericanu
Cu: 
Petre Lupu
Cu: 
Lorette Enache
Cu: 
Mihaela Zamfirescu
Cu: 
Virgil Ogăşanu
Cu: 
Valeria Ogăşanu
Cu: 
Alin Olteanu
Cu: 
Raluca Botez
Cu: 
Ştefan Ruxanda
Cu: 
Alexandra Ioniţă
Scenograf: 
Mihai Madescu
Miscare scenica: 
Mălina Andrei
Costume: 
Luana Drăgoescu
Muzica: 
Mircea Florian
Premiera: 
15 Jun 2006

Light design: Ioan Lazăr

Procesare grafică: Tom Brânduş, Adrian Tăbăcaru

Asistent regie: Dana Iliescu

Irina Sârbu - pian

Gabriela Bokor - violoncel

Marius Hoghi - tubă

Georgian Lepădatu - clarinet

Paul Aniculăesei - corn

Matei Vişniec scrie - nedorind sa respecte intru totul adevarul istoric - un text construit dupa o logica onirica, chiar cosmaresca.

Surprinde secvente din ultima parte a vietii regizorului Vsevolod Emilievici Meyerhold, când acesta monteaza piesa lui Shakespeare, Richard al III-lea, într-un mod cu totul inedit. Meyerhold foloseste un limbaj teatral expresiv, recupereaza teatralitatea prin biomecanica, pledeaza pentru conventia scenica iar interpretul devine un element vizual în miscare.

Prin acest spectacol modern, prin care-si devanseaza epoca - ne sugeaza Visniec - Meyerhold a deranjat pe toata lumea: parintii regizorului, societatea reprezentata printr-o comisie care "analizeaza munca depusa de artist în slujba clasei muncitoare" si chiar pe Generalisimul Iosif Visarionovici Stalin, la ordinul caruia este arestat si ucis.

Prin nasterea simbolica a omului nou - un fals copil al falsei neveste a lui Meyerhold - se pune intrebarea: ce fel de descendenta poate asigura o generatie sacrificata, mutilata, de oameni carora li se neaga dreptul de a gandi cu propriul lor cap?

O privire retrospectiva, un trecut amintind de tiranii, care pe glob n-au fost inca abolite in totalitate, crampeie de viata surprinse cu har, un teatru innoitor a carui mostenire e la fel de vie chiar si in acest inceput de mileniu...

 
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact