Acasă

Primary links

  • Stiri
  • Arta
  • Fotografie
  • Muzica
  • Muzee
  • Teatru
  • Etnografie
  • Jazz &...
  • Mapamond
  • Fashion
  • Parteneri
  • Links
  • Contact
Acasă Scenografi

Stiri Alina Herescu

Alina Herescu

De ce fierbe copilul in mamaliga

  • Ada Milea
  • Aglaja Veteranyi
  • Alina Herescu
  • Răzvan Mazilu
  • Adriana Trandafir
  • Antoaneta Zaharia
  • Radu Afrim
Aglaja Veteranyi
Teatrul: 
Teatrul Odeon
Regia: 
Radu Afrim
Cu: 
Adriana Trandafir
Cu: 
Antoaneta Zaharia
Scenograf: 
Alina Herescu
Miscare scenica: 
Răzvan Mazilu
Muzica: 
Ada Milea

Viaţa mea sexuală

  • Alina Herescu
  • Cornel George Popa
  • Daniel Badale
  • Istvan Ţeglaş
  • Istvan Teglas
  • Maria Gârbovan
  • Răzvan Oprea
  • Silviu Biriş
  • Sorin Militaru
  • Tania Popa
  • Tunde Baczo
  • Tunde Baczo
  • Vitalie Bichir
  • Vlaicu Golcea
  • Constantin Dinulescu
Cornel George Popa
Teatrul: 
Teatrul Naţional Bucureşti
Regia: 
Sorin Militaru
Cu: 
Tania Popa
Cu: 
Constantin Dinulescu
Cu: 
Silviu Biriş
Cu: 
Răzvan Oprea
Cu: 
Maria Gârbovan
Cu: 
Vitalie Bichir
Cu: 
Daniel Badale
Cu: 
Tunde Baczo
Cu: 
Tunde Baczo
Cu: 
Istvan Ţeglaş
Cu: 
Istvan Teglas
Scenograf: 
Alina Herescu
Miscare scenica: 
Tunde Baczo
Muzica: 
Vlaicu Golcea
Premiera: 
28 Feb 2007

Secretar literar: Anita Neagu

 

Woyzeck

  • Alina Herescu
  • Dorina Crişan-Rusu
  • Emilian Oprea
  • Georg Bűchner
  • George Toropoc
  • Ioana Dragu
  • Liliana Ghiţă
  • Liviu Pintileasa
  • Ludmila Filip
  • Marius Exarhu
  • Mihaela Trofimov
  • Mircea Valentin
  • Radu Apostol
  • Ramona Gîngă
  • Valentin Terente
  • Viorel Cojanu
  • Wanessa Radu
  • Alexandrina Halic
  • Alin Florea
  • Ana Zubcu
  • Antonia Ilie
  • Cătălin Stanciu
  • Cornel Cimpoae
Georg Bűchner
Teatrul: 
Teatrul „Maria Filotti“ - Brăila
Regia: 
Radu Apostol
Cu: 
Alexandrina Halic
Cu: 
Emilian Oprea
Cu: 
Liliana Ghiţă
Cu: 
Liviu Pintileasa
Cu: 
Ramona Gîngă
Cu: 
Alin Florea
Cu: 
Valentin Terente
Cu: 
Cornel Cimpoae
Cu: 
Cătălin Stanciu
Cu: 
Mihaela Trofimov
Cu: 
Viorel Cojanu
Cu: 
George Toropoc
Cu: 
Mircea Valentin
Cu: 
Marius Exarhu
Cu: 
Ludmila Filip
Cu: 
Wanessa Radu
Cu: 
Antonia Ilie
Cu: 
Ana Zubcu
Cu: 
Ioana Dragu
Scenograf: 
Alina Herescu
Muzica: 
Dorina Crişan-Rusu

Traducerea: Mihaela Sîrbu

Coregrafia: Florin Fieroiu

Consultant muzical: Cornel Cristei

Scurt-metraje: George Dascalescu

Asistent regie: Liviu Pintileasa

Fotografii: Marian Ecmegian, Marius Cotescu

Insemnarile Iuliei Popovici

Woyzeck e unul din cele mai celebre, cele mai adanci texte ale modernitatii teatrale. Georg Büchner, autorul lui, medic, dramaturg, revoltat prin vocatie, e stramos al lui Brecht, mort de foarte tanar, dar cu o uriasa influenta asupra dramaturgiei ce i-a urmat. Infasurat in faldurile unei istorii bogate, aceasta ultima piesa a lui e drama reala a unui barbat doborat de malaxorul unei societati militarizate care nu pretuieste omul, vaduvit de orice atribut al umanitatii pana la a ucide fiinta iubita. "Büchner a sondat cazul real de la care-a pornit la fel cum (îmi place sa fac asocierea asta) Hamlet sondeaza terenul in pregatirea scenei de teatru, inainte sa opteze pentru text, pentru actori, pentru locul unde va avea loc spectacolul. E o poveste ciclica, un fel de traseu initiatic a carui final este ca nu-ti poti în nici un fel depasi conditia; omului ii e dat sa se invarta intr-un cerc deasupra caruia nu se poate ridica. Singura modalitate de a-ti transcende conditia este sinuciderea."

(Radu Apostol)

Spectacolul de la Braila utilizeaza in egala masura muzica live (cu acompaniament vocal, inregistrari radiofonice, proiectii live si inregistrari video, spatii de joc variabile, coregrafie si miscare scenica). Woyzeck-ul lui Apostol e o orchestratie polifonica de o imensa complexitate, care functioneaza concomitent pe toate aceste planuri, muzical, scenografic, coregrafic, de ecleraj, la nivelul textului si al interpretarii lui actoricesti. E un spectacol total, in care nimic nu e gratuit, fara ca mintea umana sa poata totul cuprinde, intr-un fel de sincretism care-ti cere sa ai în acelasi timp ochiul treaz, urechea de veghe, memoria activa, mintea in alerta, si capacitatea de a pune cap la cap tot ce vezi, auzi, stii, intelegi intuitiv. Woyzeck-ul facut la Braila are forta de a zgudui clisee, ceea ce spectatorul credea ca stie si modul in care era obisnuit sa priveasca.

Autobahn

  • Alina Herescu
  • Cristian Szekeres
  • Eugen Jebeleanu
  • Ion Rizea
  • Irene Flamann Cătălina
  • Neil LaBute
  • Petru Mărgineanu
  • Radu Apostol
  • Sabina Bijan
  • Traian Buzoianu
  • Victor Manovci
  • Ana Maria Pandele
  • Cătălin Ursu
Neil LaBute
Teatrul: 
Teatrul Naţional Timişoara
Regia: 
Radu Apostol
Cu: 
Ion Rizea
Cu: 
Traian Buzoianu
Cu: 
Cătălin Ursu
Cu: 
Victor Manovci
Cu: 
Sabina Bijan
Cu: 
Ana Maria Pandele
Cu: 
Eugen Jebeleanu
Cu: 
Irene Flamann Cătălina
Cu: 
Cristian Szekeres
Scenograf: 
Alina Herescu
Muzica: 
Petru Mărgineanu

Traducerea: Diana Iliescu

Videoproiectii & lighting design: Lucian Moga

Muzica & sound design: Petru Mărgineanu

Autobahn - o colectie de cinci piese intr-un act - parcurge in viteza destine si experiente umane, limitate fiecare, la propriu, in timp si spatiu, de interiorul unei masini. Cu o onestitate brutala si, de ce nu, voyeurista, Autobahn intra in intimitatea unor oameni aparent normali, calatori in trafic: o fiicã toxicomana in conflict cu mama ei; un adolescent rapit de un pedofil; un sot inselat; un cuplu imposibil; o mama adoptiva oscilind intre procesul de constiinta declansat de abandonarea fiului si suspiciunea de abuz sexual ce planeaza asupra tatalui. Autobahn - o radiografie dura a societatii in care traim.

O privire realista si, totodata, cinica asupra unor teme sociale de stricta actualitate.
O imagine provocatoare si bulversanta a conceptiilor si prejudecatilor noastre. Tabu-uri sparte, relatari socante: Autobahn.

mady-baby.edu

  • Alina Herescu
  • Gianina Cărbunariu
  • Gianina Cărbunariu
  • Mădălina Ghiţescu
  • Răzvan Oprea
  • Rolando Matsangos
Gianina Cărbunariu
Teatrul: 
Teatrul Foarte Mic
Regia: 
Gianina Cărbunariu
Cu: 
Mădălina Ghiţescu
Cu: 
Răzvan Oprea
Cu: 
Rolando Matsangos
Scenograf: 
Alina Herescu
Premiera: 
11 Nov 2004

Proiecţii multimedia: Maria Drăghici, Tudor Petre

Un spectacol controversat si rascolitor despre trei tineri ce parasesc Romania pentru o tara mai "cool". Trei destine in deriva, trei ipostaze ale esecului: Madalina devine prostituata, Voicu proxenetul ei, iar Bogdan victima lor. Textul Gianinei Carbunariu vorbeste fatis despre vulnerabilitate si lipsa reperelor. Pretul platit de ei e unul foarte mare: pierderea inocentei.

Trei tineri romani, proveniti din medii sociale diferite, cu aspiratii diferite, isi parasesc tara pentru un taram al fagaduintei - Irlanda. Fara sa se caute, intalnirea lor e totusi inevitabila si decisiva pentru soarta pe care singuri si-o aleg. Madalina, Bogdan si Voicu duc cu ei, oriunde ar merge, acelasi profund sentiment al inadaptarii care i-a alungat departe de Romania. Fiecare e el insusi un supravietuitor, dar stiu prea bine ca nu toti pot iesi invingatori dintr-o lupta in care a reusi inseamna, de fapt, a-i supravietui celuilalt. madybaby.edu e un spectacol despre construirea identitatii proprii ca absorbtie a identitatii celuilalt, despre vitalitatea care distruge si se autodistruge si o umanitate dresata la limita cea mai de jos a omenescului.

"Spectacolul madybaby.edu s-a nascut din acelasi sentiment al urgentei care a adunat echipa spectacolului Stop the Tempo (Teatrul Luni de la Green Hours). Acum un an, mesajul social si politic pe care ni-l asumam era “Asa nu se mai poate!”. Ce se intampla cu cei care, convinsi de imposibilitatea de a mai trai intr-o Romanie bulversanta si feroce, hotarasc sa plece pentru totdeauna si sa-si construiasca o alta identitate intr-o lume mai buna? - aceasta este tema noului spectacol. Mai mult, ce se întampla daca Romania vine dupa tine oricat de departe ai fugi, ca un cosmar tenace si mai real decat orice realitate posibila? Credem ca numai asumarea realitatii pe care o traim, refuzul de a ne adaposti confortabil in spatele esteticului lipsit de orice miza sociala si politica poate sa construiasca un discurs credibil si direct pentru cei pe care avem menirea de a-i reprezenta pe scena: oamenii care traiesc in Romania anului 2004 sau cei care au decis ca e timpul sa nu mai traiasca aici.”

(Gianina Carbunariu)

Cheek to Cheek

  • Alina Herescu
  • Crenguţa Hariton
  • Emilia Dobrin
  • Gabriel Răuţă
  • Gabriela Crişu
  • Ioana Calotă
  • Jonas Gardell
  • Victoria Cociaş
  • Vlaicu Golcea
  • Alin Teglas
  • Constantin Cojocaru
  • Radu Afrim
Jonas Gardell
Teatrul: 
Teatrul Nottara
Regia: 
Radu Afrim
Cu: 
Constantin Cojocaru
Cu: 
Alin Teglas
Cu: 
Emilia Dobrin
Cu: 
Gabriela Crişu
Cu: 
Crenguţa Hariton
Cu: 
Victoria Cociaş
Cu: 
Ioana Calotă
Cu: 
Gabriel Răuţă
Scenograf: 
Alina Herescu
Muzica: 
Vlaicu Golcea

Traducerea: Carmen Vioreanu

Sound-design: Vlaicu Golcea

stagiunea 2004-2005

O comedie cruda despre afrodiziacul fara gres care este moartea... Un spectacol tandru-grotesc despre fiinte vulnerabile, despre iubirea care topeste sloiurile de gheata ale singuratatii... Un spectacol marca Radu Afrim!

CHEEK TO CHEEK, insolitul titlu dat piesei sale de dramaturgul suedez contemporan Jonas Gardell, trimite, fireste, la celebra melodie compusa de Irving Berlin si lansata de Fred Astaire in anii de "sclipire si glamour" ai Hollywood-ului. Asocierea nu e intamplatoare: Nevoia noastra de mangaiere e infinita, repeta personajul principal, Ragnar Ronn, un artist mediocru care face roluri de travestit pe scena cabaretelor de mana a doua. Cosmarul ratarii ii devine cu atat mai insuportabil cu cat nu ingaduie nimanui sa se incalzeasca alaturi de el la lumina Sfintelor Judy (Garland), Marilyn (Monroe), Edith (Piaf)... Si totusi, o femeie satula de marele frigider alb al existentei sale indrazneste sa se apropie... Margareta nu are de ales. Pentru ea - oricat de dur, oricat de umilitor - "e definitiv totul"!

CHEEK TO CHEEK este primul spectacol pus in scena la Teatrul "Nottara" de catre RADU AFRIM, regizorul cel mai en vogue al unei generatii in plina ascensiune, multipremiat si urmarit deja cu asiduitate de numerosi fani. Cu scenografa ALINA HERESCU a mai colaborat la productiile De ce fierbe copilul in mamaliga de Aglaja Veteranyi (Teatrul Odeon), Plaja de Peter Asmussen (Teatrul "Maria Filotti" din Braila), America-stie-tot de Nicole Dutu (Green Hours). Muzicianul de jazz si sound-designer-ul VLAICU GOLCEA i-a fost, in schimb, alaturi la spectacolul Mansarda la Paris cu vedere spre moarte de Matei Visniec (Teatrul National din Cluj).

JONAS GARDELL s-a nascut in 1963, in Suedia. Locuieste in prezent la Stockholm. Este actor de stand-up comedy, poet, scenarist de film, dar si un cunoscut romancier, volumul autobiografic Copilaria unui comic fiindu-i deja tradus in romaneste, iar un altul urmand sa apara in curand la aceeasi editura, Vremea, in traducerea lui Carmen Vioreanu. Ca dramaturg, a fost prezent in tara noastra si anul trecut, cand doua dintre piesele sale, Cheek to cheek si Iadul este amintirea fara puterea de a mai schimba ceva, au facut obiectul unor interesante spectacole-lectura, pe scena Teatrului "Bulandra".

Şefele

  • Ada Milea
  • Alina Herescu
  • Dorina Lazăr
  • Emilia Dobrin
  • Sorin Militaru
  • Werner Schwab
  • Coca Bloos
Werner Schwab
Teatrul: 
Teatrul Odeon
Regia: 
Sorin Militaru
Cu: 
Dorina Lazăr
Cu: 
Coca Bloos
Cu: 
Emilia Dobrin
Scenograf: 
Alina Herescu
Muzica: 
Ada Milea
Premiera: 
12 Oct 2005

Coproducător: HVB România.
Un spectacol realizat cu sprijinul Institutului Goethe Inter Nationes, Bucureşti
Sponsor: Cooperativa Meşteşugărească "Mobila şi Tapiţerie"

Spectacol preluat de Teatrul ODEON de la Teatrul ACT

 
 
© 2003 - 2023 Toate drepturile rezervate Caligraf
    • Stiri
    • Arta
    • Fotografie
    • Muzica
    • Muzee
    • Teatru
    • Etnografie
    • Jazz &...
    • Mapamond
    • Fashion
    • Parteneri
    • Links
    • Contact